تعیین تکلیف وضعیت شهرهای بدون شهردار استان تهران در هفته آینده

کدخبر: ۴۵۱۰۷۳
عبدالرضا چراغعلی روز شنبه در حاشیه آئین معارفه شهردار جدید پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع ۴۷ شهر استان تهران، وضعیت شهرداران ۲۶ شهر تعیین تکلیف شده و مابقی شهرها نیز تصمیمات شوراهای اسلامی اخذ؛ و تعیین تکلیف خواهد شد.
تعیین تکلیف وضعیت شهرهای بدون شهردار استان تهران در هفته آینده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: با انجام استعلامات قانونی و توجه به دستور استاندار مبنی بر سرعت فرایند معرفی شهردار، در هفته آینده وضعیت مابقی شهرهای بدون شهردار استان نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

عبدالرضا چراغعلی روز شنبه در حاشیه آئین معارفه شهردار جدید پاکدشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع ۴۷ شهر استان تهران، وضعیت شهرداران ۲۶ شهر تعیین تکلیف شده و مابقی شهرها نیز تصمیمات شوراهای اسلامی اخذ؛ و  تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: قطعا شهرهایی که با سرپرستی شهرداری اداره می‌شوند، از آهنگ توسعه کمتری برخوردار خواهند بود که با تعیین تکلیف شهرهای بدون شهردار در هفته آینده، شرایط پایدارتری را در سطح استان تهران شاهد خواهیم بود.

چراغعلی افزود: در برخی از شهرها با وجود تأئید نشدن مصوبه انتخاب شهردار، اعضا بر اساس قانون بر مصوبه خود اصرار کردند که دستگاه‌های نظارتی، روند قانونی خود در استعلامات مورد نیاز را در دست اقدام دارند.

وی از اعضای شورای اسلامی شهرها خواست که با تعامل مناسب با شهردار، مدیریت پایداری را ایجاد کنند.

وی تأکید کرد: عملکرد تمامی شهرداران استان تهران به طور دقیق رصد می‌شود و اصحاب رسانه نیز می‌توانند عملکرد شهرداران را به استانداری تهران منتقل کنند.

۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به توسعه شهرهای کم برخوردار استان تهران اختصاص یافته است

معاون عمرانی استانداری در بخشی دیگر از سخنانش گفت: از محل اعتبارات بند "ز" قانون بودجه، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شهرهای کمتر توسعه یافته استان تهران اختصاص یافته است.

از محل اعتبارات بند "ز" قانون بودجه، ۲ هزار میلیارد تومان به استان تهران اختصاص یافته که این اعتبار در شهرهای کمتر توسعه یافته و مناطق حاشیه‌ای استان هزینه‌ خواهد شد.

وی گفت: این اعتبار در حوزه بافت‌های حاشیه‌ای، امنیت، آبادانی، راه و آسفالت و امور فرهنگی سطح استان تهران با کار کارشناسی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ارائه نقطه نظرات استانداری تهران، با اولویت شهرهای کمترتوسعه یافته هزینه شده و سهم هر شهر از استان تهران نیز تعیین شده است.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید