دلیل ریزش مدرسه در علی‌آباد کتول مشخص شد+ عکس

کدخبر: ۴۵۱۰۷۸
صبح امروز دیوار مدرسه‌ای در علی‌آباد کتول فرو ریخت که تا این لحظه مسئولان مربوطه اعلام کرده اند گودبرداری غیراصولی باعث ریزش دیوار مدرسه شده است.
دلیل ریزش مدرسه در علی‌آباد کتول مشخص شد+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مشرق، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان در خصوص بروز حادثه ریزش دیوار مدرسه غیردولتی فرشتگان واقع در علی‌آباد کتول استان گلستان، اظهار کرد: صبح امروز بر اثر گودبرداری غیراصولی یک واحد ساختمانی در مجاورت مدرسه‌ غیردولتی، دیوار این واحد آموزشی ریزش کرد و متأسفانه تعدادی از دانش‌آموزان و معلمان دچار حادثه شدند.

وی افزود: رعایت اصول ایمنی و فنی در گودبرداری ساختمان‌ها در ابتدا به عهده مجری ساختمان در حال احداث، شهرداری و سپس ناظران نظام مهندسی است که باید مراقبت‌های لازم برای سازه نگهبان و پیش بینی نکات ایمنی را در عملیات گودبرداری داشته باشد.

دلیل ریزش دیوار مدرسه فرشتگان اعلام شد

دلیل ریزش دیوار مدرسه فرشتگان اعلام شد

لیوانی با اشاره به دلایل این حادثه خاطرنشان کرد: بر اساس بازدیدهای میدانی که از این محل انجام شد، مشخص شد که مجری ساختمان در حال احداث (پیمانکار)، فاقد مجوز گودبرداری بوده و ضمن عدم توجه به ایجاد سازه نگهبان، گودبرداری را تا زیر دیوار مدرسه انجام داده و این حادثه رخ داده است.

دلیل ریزش دیوار مدرسه فرشتگان اعلام شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان ادامه داد: شهرداری به عنوان متولی ساخت و ساز شهری باید نظارت دقیق‌تر و بیشتری در این گونه موارد که ساختمان‌سازی در مجاورت واحدهای آموزشی انجام می‌شود، اعمال کند تا از بروز چنین حوادث ناگواری پیشگیری شود.

دلیل ریزش دیوار مدرسه فرشتگان اعلام شد

وی با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز در مدارس و یا در مجاورت مدارس باید به اطلاع نوسازی مدارس رسانده شود، تصریح کرد: مدیران مدارس باید هرگونه عملیات عمرانی درون مدرسه و یا در مجاورت آن را به اداره آموزش و پرورش و یا شهرداری منطقه اطلاع دهند و تا اعلام نظر کارشناسان نوسازی مدارس از هرگونه ورود دانش‌آموز به مدرسه و یا در نزدیکی مکان‌هایی که امکان بروز حادثه دارد، جلوگیری به عمل آید.

لیوانی گفت: نظارت به ساخت و سازهای شهری به عهده شهرداری‌ها و نظام مهندسی است که باید دقت نظر حساس‌تری نسبت به نزدیکی و مجاورت با فضاهای آموزشی داشته باشند.

دلیل ریزش دیوار مدرسه فرشتگان اعلام شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان در خصوص صدور مجوز فعالیت این مدرسه غیردولتی که دچار حادثه شده است، گفت: روند صدور مجوز فعالیت مدارس غیردولتی نیازمند طی چند مرحله و اخذ تأییدیه‌های لازم است که در خصوص ساختمان این مدرسه، مطابق ماده ۳ دستورالعمل اجرایی و آیین نامه استقرار مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، تأییدیه جوانب ایمنی، فنی و استحکام بنا، توسط شرکت‌های مهندسین مشاور که دارای گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه هستند صادر شده و از این نظر مشکلی نداشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید