علت طاسی سر کشف شد!

کدخبر: ۴۵۱۱۱۱
اقتصادنیوز: دانشمندان یک دانشگاه در شهر شیکاگو آمریکا، علت بروز طاسی سر را توضیح داده اند.
علت طاسی سر کشف شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان در جریان آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام شد، دریافتند که وقتی سلول‌های بنیادی مو پیر می‌شوند، چسبندگی کمتری پیدا کرده، از مکان‌های خاص خود در فولیکول خارج شده و وارد درم می‌شوند. در نتیجه این پدیده معمولاً مو‌ها خارج از ریزمحیط ظریف خود نمی‌توانند زنده بمانند.در نتیجه سلول‌های بنیادی کمتر و کمتری که برای رشد مو مورد نیاز هستند، باقی مانده و این منجر به نازک شدن مو و طاسی تدریجی می‌شود.

 

این برای برای اولین بار است که دانشمندان از چنین مکانیسمی از طاسی خبر می‌دهند. آن‌ها امیدوارند که کشف آن‌ها به مبارزه با ریزش مو در انسان کمک کند، زیرا فولیکول‌های موش‌ها شبیه فولیکول‌های انسان است.

پیش از این اطلاع حاصل شده بود که بسیاری از افرادی که کووید ۱۹ داشته اند ریزش موی شدیدی را تجربه می‌کنند. برای متوقف کردن این روند، باید با یک متخصص تماس گرفت تا وی تشخیص دقیق را را انجام داده و متوجه می‌شود که بدن دچار کمبود چه عناصری است و سپس درمان کامل را تجویز کند.

آلوپسی (طاسی) - ریزش موی پاتولوژیک است که منجر به ناپدید شدن بخشی از مو‌ها یا همه آن‌ها در مناطق خاصی از سر یا دیگر نقاط بدن می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید