تصویری از همسر و دختر جمشید هاشم پور+عکس

کدخبر: ۴۵۱۴۰۲
​اقتصادنیوز: جمشید هاشم پور از زمان های قدیم تا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده و اکثر فیلم هایی که بازی کرده، بسیار موفق بوده است.
تصویری از همسر و دختر جمشید هاشم پور+عکس
 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک، جمشید هاشم پور که با نام جمشید آریا نیز شناخته میشود، بازیگر قدیمی سینما است که بیشتر در فیلمهای اکشن وحادثه ای نقش آفرینی کرده است. یکی از آثار به یاد ماندنی او بازی در نقش زینال بندری در فیلم تاراج بود که تا سالها مخاطبان بسیاری را روانه سینماها می کرد.

این بازیگر که همه ما او را با تیپ سر تراشیده به یاد داریم، زندگی عاشقانه ای دارد که در این بخش از فرهنگ و هنر نمناک به آن پرداخته ایم.

بازیگران قدیمی

ازدواج جمشید هاشم پور و همسرش

در این مورد اطلاعات زیادی موجود نیست اما با احترام به درخواست برخی از شما کاربران مطلبی را تحت این عنوان آماده کردیم. در این حد میدانیم که جمشید هاشم پور سالها پیش از انقلاب اسلامی با خانم مهرانگیز متین ازدواج کرد و صاحب دو دختر به نام های ساناز و مریم شد، یکی از دخترانش بنام مریم هاشم پور تجربه مجری گری در شبکه سه را نیز دارد.

ازدواج هنرمندان

دختران جمشید هاشم پور

مریم هاشم پور دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین الملل است و هم اکنون وکیل پایه یک دادگستری بوده و در دانشگاه نیز در این رشته تدریس می کند، او در فراخوانی که برنامه نیمرخ برای دعوت به کار مجریان نوجوان و جوان داد، ثبت نام کرده و نوع اجرایش مورد قبول تهیه کنندگان آن برنامه قرار گرفت و اینگونه با فضای اجرا و فضای تلویزیون آشنا شد.

ساناز هاشم پور نیز به همراه پدرش جمشید هاشم پور در جشن منتقدان سینما حاضر شد و شباهت عجیب او به پدرش سوژه داغ رسانه ها شد.

ساناز هاشم پور

نگاهی مختصر به بیوگرافی جمشید هاشم پور

جمشید هاشم پور (آریا) بازیگر سینما و تلویزیون و متولد 3 فروردین 1323 در خیابان سلسبیل تهران متولد شد اما او اصالتا ترک زبان است. پدر جمشید هاشم پور نظامی و اهل میانه و مادرایشان اهل اردبیل بودند، هاشم پور دارای هشت خواهر و برادر است و در خانواده پرجمعیتی رشد یافته است.

بیوگرافی

جمشید هاشم پور هنرپیشگان موفق سینمای ایران است که فعالیت تئاتری نداشت و از همان ابتدا با معرفی یکی از دوستانش به ساموئل خاچیکیان، کارگردان ایرانیِ ارمنی تبار، در سال 1347وارد سینما شد و در چندین فیلم قبل از انقلاب بازی کرد اما برای مدتی سینما را رها کرد و سال 1361 به دعوت مسعود کیمیایی در فیلم خط قرمز بازی و دوباره به سینما بازگشت.

او با بازی در نقش «زینال بندری» در فیلم تاراج ساختهٔ ایرج قادری به شهرت فراوانی رسید و ستاره سینمای ایران در دهه هفتاد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید