این علائم رایج نشانگر ابتلا به بیماری قلبی است!

کدخبر: ۴۵۱۶۲۶
اقتصادنیوز: تحقیقات جدید حاکی از این است افرادی که بی‌حسی، سوزن سوزن شدن، و درد سوزش در پاها و انگشتان پا را تجربه می‌کنند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به ناراحتی قلبی باشند.
این علائم رایج نشانگر ابتلا به بیماری قلبی است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مدیسن نت گزارش داد، دکتر «کریستوفر کلاین»، سرپرست تیم تحقیق از کلینیک مایو مینه سوتا، توضیح می‌دهد: «به دلیل اپیدمی مداوم دیابت و چاقی که هر دو مشکل خطر نوروپاتی فیبر کوچک و بیماری قلبی را افزایش می‌دهند، میزان سوزش در پاها در حال افزایش است.»

کلاین می‌گوید: «نوروپاتی فیبر کوچک ارتباط بسیار قوی با بیماری‌های قلبی و حملات قلبی دارد.»

نوروپاتی فیبر کوچک که اغلب به دلیل یک بیماری زمینه‌ای مانند دیابت ایجاد می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که فیبرهای کوچک سیستم عصبی محیطی آسیب ببینند. گاهی اوقات می‌تواند به نوروپاتی فیبر بزرگ تبدیل شود که منجر به ضعف، مشکلات تعادل و عدم هماهنگی می‌شود.

به گفته کلاین: «برخی از افراد مبتلا به نوروپاتی فیبر کوچک در معرض خطر مشکلات قلبی هستند.»

به گفته محققان، عارضه سوزن سوزن شدن پاها، می‌تواند ناشی از التهاب زمینه‌ای یا وجود میزان بالای چربی خون خطرناک به نام تری گلیسیرید باشد که خطرات قلبی را در این افراد افزایش می‌دهد.

برای این مطالعه، محققان سوابق پزشکی ۹۴ فرد مبتلا به این بیماری و ۲۸۲ فرد بدون آن را مقایسه کردند. محققان این افراد را برای حدود شش سال تحت نظر داشتند.

نوروپاتی فیبر کوچک در ۱۳.۳ از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر رخ می‌دهد. این افراد همچنین بیشتر با احتمال بیخوابی روبرو هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید