هشدار هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در چندین استان

کدخبر: ۴۵۱۷۸۳
در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود.
هشدار هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در چندین استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در ۱۳ استان از پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ آبان ماه) هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: بارش شدید باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پنجشنبه (۱۳ آبان ماه) برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال تهران، جنوب همدان، جنوب مرکزی، غرب و شمال اصفهان و ارتفاعات سمنان، جمعه (۱۴ آبان ماه) برای استان‌های قم، تهران، البرز، نیمه غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، کرمان و غرب یزد و شنبه (۱۵ آبان ماه) برای استان‌های تهران، قم، البرز و غرب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی تاخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه و وقوع کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام عبور از گردنه‌های برفگیر، بازگشایی آبروهای درون شهری و دهانه پل‌ها، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جابجایی عشایر کوچ‌رو توصیه می‌کند.

در هشدار  نارنجی ‌رنگ  سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید