با مصرف این گیاه عجیب و شگفت انگیز از حمله قلبی در امان بمانید!

کدخبر: ۴۵۱۹۱۳
اقتصادنیوز: ریشه گیاه گالانگال یا خولنجان یک ادویه بومی جنوب آسیاست و با زنجبیل و زردچوبه ارتباط نزدیک دارد.
با مصرف این گیاه عجیب و شگفت انگیز از حمله قلبی در امان بمانید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از وب سایت "طبی"، کلمه galangal به منشأ چندین گیاه از خانواده Zingiberaceae اشاره دارد که galangal کوچک، بیشترین استفاده را دارد.

نام galangal از کلمه چینی زنجبیل گرفته شده است که از نظر گیاه شناسی با نام Alpinia galanga شناخته می‌شود. این گیاه ریشه‌ای که به آن خولنجان نیز گفته می‌شود فواید دارویی و سلامتی بسیاری دارد و قرن هاست که در طب آیورودا استفاده می‌شود. همچنین امروزه توسط بسیاری از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی به عنوان جایگزین استفاده می‌شود.

مزایای گالانگال

هزاران سال است که درمانگر‌های عرب و آسیایی گالانگال را به دلیل خواص متعدد تغذیه‌ای و دارویی، یک غذا و دارو می‌دانند و هم‌اکنون در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود. به عنوان مهم‌ترین مزایای galangal موارد زیر را بررسی می‌کنیم:

به مبارزه با التهاب کمک می‌کند: ماده جینجرول ضد التهابی موجود در galangal نقشی مهم را در مهار سنتز پروستاگلاندین ایفا می‌کند و همچنین مسیر‌های هیستامین را مهار می‌کند. این به عنوان مانعی برای بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله آرتریت روماتوئید، بیماری‌های التهابی پوست و بیماری‌های روده عمل می‌کند.

محافظت در برابر برخی از انواع تومور‌های سرطانی: ترکیب فعال ریشه گالانگال که به نام galangin شناخته می‌شود، قوی‌ترین جزء آنتی اکسیدانی موجود در galangal است. در مبارزه با سلول‌های سرطانی و جلوگیری از گسترش آن‌ها نقش دارد.

از بیماری‌های قلبی و مشکلات قلبی عروقی جلوگیری می‌کند: Galangal با افزایش جریان خون به سیستم گوارش و سایر اندام‌های حیاتی، انقباضات قلب را کاهش می‌دهد. علاوه بر فواید گلنگال برای فشار خون، به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می‌کند.

ناراحتی ناشی از مشکلات گوارشی را تسکین می‌دهد: فیبر غذایی و فیتوکمیکال‌های موجود در گالانگال به بهبود هضم در معده کمک می‌کند. همچنین به کاهش ترشح اسید بزاق و گوارشی کمک می‌کند که برای افراد مبتلا به زخم معضل است. Galangal همچنین ممکن است از کاهش اشتها و درد شکم جلوگیری کند. احساس ناراحتی در معده را برطرف می‌کند، علاوه بر این که به عنوان یک ماده دافع گاز عمل می‌کند و باعث کاهش نفخ می‌شود.

کمک به درمان بیماری‌های تنفسی: گلنگال در بسیاری از مشکلات تنفسی به ویژه برای کودکانی که از سیاه سرفه رنج می‌برند اثر بسیار مفیدی دارد و به عنوان یک داروی طبیعی برای سرماخوردگی، سرفه و گلودرد استفاده می‌شود و خاصیت خلط آور دارد. عصاره گالانگال همچنین به دلیل اثر ضد التهابی خود به کنترل و آرام کردن آسم و سندرم دیسترس حاد تنفسی کمک می‌کند.

کاهش سطح کلسترول: فلاونوئید‌های ضروری موجود در گالانگال می‌توانند سنتز اسید‌های چرب را مهار کنند و در نتیجه سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش دهند.

مورد استفاده در درمان اسهال: galangal دارای اثر ضد باکتریایی است و فعالیت ضد میکروبی عصاره‌های مختلف گالانگال را برای برخی از گونه‌های باکتری‌های بیماری زا، که از طریق غذا منتقل می‌شود، شناسایی می‌کند.

مفید برای سلامت مغز و پیشگیری کننده برای از دست دادن حافظه: آنتی اکسیدان‌های گالانگال شناخت را بهبود می‌بخشد، از زوال عقل و آلزایمر محافظت می‌کند، سلامت مغز را ارتقا می‌دهد و از افسردگی، علاوه بر اثر ضد فراموشی، جلوگیری می‌کند.

 گیاه گالانگال

فواید گیاه گالانگال برای زنان

Galangal منبع قوی آنتی اکسیدان ها، اسید‌های چرب، ویتامین‌ها و مواد معدنی است؛ بنابراین خواص شگفت انگیزی برای زنان دارد.

آنتی اکسیدان‌ها سموم را از بدن دفع می‌کنند، به مواد مغذی اجازه ورود به بافت‌های پوست را می‌دهند و گردش خون را بهبود می‌بخشند که به حفظ جوانی پوست و تاخیر در پیری کمک می‌کند.

از مزایای گالانگال برای زنان متاهل می‌توان به افزایش میل جنسی اشاره کرد و همچنین در کشور‌های جنوب شرقی آسیا در درمان اختلالات قاعدگی از آن استفاده می‌شود.

گالانگال به تنگ شدن واژن و بازگرداندن آن به اندازه طبیعی به خصوص پس از افزایش سن و زایمان طبیعی کمک می‌کند.

به رفع حالت تهوع صبحگاهی کمک می‌کند و این یکی از مهمترین فواید گالانگال برای زنان باردار است.

فواید گالانگال برای مو

ریشه گالانگال برای حفظ سلامت مو مفید است، زیرا سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است، علاوه بر خواص ضد عفونی کننده، توانایی آن در بهبود گردش خون است که باعث رشد مو و تقویت ریشه می‌شود و اجازه می‌دهد تا جریان اکسیژن برای تغذیه فولیکول‌های مو فراهم شود.

فواید گالانگال برای مردان

گیاه گالانگال حاوی مقدار زیادی ویتامین E و روی است که اغلب برای درمان مشکلات باروری جنسی استفاده می‌شود، علاوه بر آن گالانگال تاثیر زیادی را برای نعوظ با بهبود گردش خون و سهولت جریان خون به اندام تناسلی مردانه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید