اولین واکنش دولت به اقدام سپاه برای جلوگیری از سرقت نفت ایران

کدخبر: ۴۵۲۱۱۴
حسینی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی همین مردم سالاری دینی و نظام اسلامی است، گفت: یک زمان مردم ما هیچ نقشی در سرنوشت خودشان و کشور نداشتند اما امروز در عرصه های مختلف مردم تعیین کننده هستند.
اولین واکنش دولت به اقدام سپاه برای جلوگیری از سرقت نفت ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه باید ماهیت استکباری آمریکا را به دنیا معرفی کنیم، گفت: در دهه گذشته برخی ها تلاش کردند چهره آمریکا را بزک کنند و بگویند با تعامل با آمریکا مشکلات کشور حل می شود اما همه نتیجه این تعامل که هیچ عایدی برای ما نداشت را دیدند.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور و همچنین رونمایی از کتاب و سامانه اسناد جاسوسی آمریکا که به همت بسیج دانشجویی در مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد، ضمن قدردانی از دانشجویان برگزار کننده مراسم گفت: اجر دانشجویانی که اینگونه برنامه ها را برگزار می‌کنند مثل کسانی است که در ۱۳ آبان ماه لانه جاسوسی را تسخیر کردند و حماسه آفریدند.

وی با اشاره به برخی تلاش ها برای تحریف تاریخ تاکید کرد: باید تلاش کرد از تحریف تاریخ جلوگیری شود همچنین باید برای نسل جدید گفته شود که ما قبلا در چه نقطه‌ای بودیم و امروز در چه جایگاهی قرار داریم و چه پیشرفت‌هایی در این مدت انقلاب اسلامی کردیم. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی استکبار ستیزی اظهار داشت: باید یاد دانشجویانی که در حماسه تسخیر لانه جاسوسی حضور داشتند و امروز دربین ما نیستند را گرامی بداریم، همچنین باید برای آنهایی که بعد از تسخیر لانه جاسوسی دچار استحاله شدند دعا کنیم که نسبت به این حماسه‌ای که آفریدند تا پشیمان نباشند. 

حسینی با اشاره به پیشرفتهای کشور در حوزه های مختلف و ضمن برشمردن بخشی از این پیشرفت ها گفت اینها همه نشان دهنده پیشرفتی است که ما با تکیه بر توان خودمان بدست آوردیم، البته اگرچه دچار مشکلات اقتصادی هستیم که ناشی از  عملکردهای نامناسب، کم کاری ها و تعلل ها بوده است اما امید داریم با دولت پویا و بانشاطی که روی کار آمده و با تلاشی که مسئولان دارند این مشکلات هم برطرف شود.

اولین واکنش دولت رییسی به اقدام سپاه برای جلوگیری از سرقت نفت ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اقتدار دفاعی و نظامی کشور اضافه کرد: قدرت جمهوری اسلامی در حوزه های دفاعی و نظامی امروز برکسی پوشیده نیست، همین امروز شما در خبرها دیدید که دلاوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چگونه با اقتدار در مقابل آمریکایی‌ها که تلاش داشتند نفت‌کش ایرانی را سرقت کنند ظاهر شد و چگونه نفتکش ما را در اقدامی قابل تقدیر از چنگال آمریکایی ها بیرون کشیدند و به آب های سرزمینی بازگرداندند. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: ما با انقلاب اسلامی در مقابل قدرتی که خودش را ابرقدرت دنیا می دانست ایستادیم، همانگونه که در جریان تسخیر لانه جاسوسی در مقابل آمریکا ایستادیم امروز هم اگر بخواهند کوچکترین اقدامی علیه ما انجام دهند با قدرت پاسخ آنها را خواهیم داد همانگونه که در بحث انهدام پهپاد آمریکایی و حمله به پایگاه عین الاسد پاسخ آنها را دادیم.

حسینی در ادامه با اشاره به پیشرفتهای علمی و پزشکی کشور هم گفت: قبل از انقلاب ما حتی نمی‌توانستیم پزشک عمومی مورد نیاز کشور را تامین کنیم اما امروز در رشته‌های مختلف پزشکی و علمی سرآمد هستیم. 

حسینی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی همین مردم سالاری دینی و نظام اسلامی است، گفت: یک زمان مردم ما هیچ نقشی در سرنوشت خودشان و کشور نداشتند اما امروز در عرصه های مختلف مردم تعیین کننده هستند. 

وی با اشاره به تلاش دولت برای حل مشکلات اقتصادی هم تاکید کرد: همین امروز رئیس جمهور تاکید کردند از صاحب نظران با هر گرایش سیاسی بهره بگیرید و آنها هم نظرات خودشان را بیان کنند، این رویه در آیت الله رئیسی وجود دارد که برای حل مشکلات کشور شبانه روز تلاش کنیم‌.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: نظام ما یک نظام الهام‌بخش است و اگر امروز ما شاهد شکل گیری جبهه مقاومت در منطقه هستیم و می بینیم جبهه مقاومت نقشه های آمریکا را نقش بر آب می‌کند ناشی از انقلاب اسلامی است. امروز جمهوری اسلامی هیمنه آمریکا را شکسته است و این یک کار بسیار بزرگ است. 

وی گفت: بحث ما با آمریکا و استکبار جهانی مربوط به بعد از انقلاب و ۱۳ آبان نیست و از مرداد سال ۱۳۳۲ شروع می شود، آنها هر زمانی توانستند دست به توطئه علیه ما زدند.

وی گفت: ما باید ماهیت استکباری آمریکا را به دنیا معرفی کنیم، اگرچه در دهه گذشته برخی ها تلاش کردند چهره آمریکا را بزک کنند و تلاش داشتند اینگونه القا کنند که با گفتگو و تعامل با آمریکا مشکلات کشور حل می شود اما همه نتیجه این تعامل و گفتگو را دیدند، اقدامی که برای ما هیچ عایدی داشت و حتی مشکلاتی را هم برای ما ایجاد کرد. ما امروز چاره ای نداریم جز اینکه روی پای خودمان بایستیم و به توان داخلی خودمان تکیه کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید