ابلاغ آیین نامه های جدید از سوی معاون اول رییس جمهور

کدخبر: ۴۵۲۱۱۷
هیات وزیران در جلسه نهم آبان، با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تهاتر مطالبات دو شرکت «تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر» و «برق و انرژی پیوندگستر پارس» از شرکت دولتی مدیریت شبکه برق ایران با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی کشور جمعاً به مبلغ ۳۹۵ میلیارد و ۶۲۳ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۱۷ ریال موافقت کرد.
ابلاغ آیین نامه های جدید از سوی معاون اول رییس جمهور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری مصوبات مربوط به اصلاح آیین‌نامه اجرایی مربوط به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تعیین عضو حقیقی منتخب هیات وزیران در شورای عالی کار، تهاتر مطالبات و بدهی‌های دو شرکت خصوصی با دولت و تعیین رییس سازمان هواپیمایی کشوری را ابلاغ کرد.

 هیات وزیران در جلسه مورخ ۹ آبان ۱۴۰۰، به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی درخصوص آیین‌نامه اجرایی ماده (۶) قانون حمایت از اطفال و نوجوانان موضوع تبیین و تقسیم کارگروهی بین دستگاه‌ها و نهادهای مربوط برای تحقق اهداف قانون مذکور، آن را اصلاح کرد.

به موجب اصلاح آیین‌نامه فوق، مددکاران اجتماعی مراکز فوریت‌های اجتماعی در موارد ضرورت مداخله فوری جهت جمع‌آوری اطلاعات و حمایت از طفل و نوجوان، رأساً یا در صورت لزوم با همراهی مأموران انتظامی وارد محل زندگی یا کار افراد و یا محل تحصیل طفل و نوجوان می‌شوند و گزارش مربوط به همراه ضرورت مداخله فوری با رعایت ماده (۳۳) قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را به مرجع قضایی اعلام می‌کند.

همچنین هر یک از والدین، اولیا یا سرپرستان قانونی و تمام اشخاصی که مسئولیت نگهداری، مراقبت و تربیت طفل و نوجوانان را برعهده دارند، موظفند شرایط و موجبات تحصیل طفل و نوجوان واجد شرایط را در مدرسه یا مرکز نگهداری فراهم آورند.

ابلاغ مصوبه تعیین عضو حقیقی منتخب هیات وزیران در شورای عالی کار 

با امضای محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری همچنین مصوبه مربوط به تعیین عضو حقیقی منتخب هیات وزیران در شورای عالی کار هم ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه نهم آبان، به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد بند (ب) ماده (۱۶۷) قانون کار، مجید دوستعلی را به عنوان عضو حقیقی منتخب هیات وزیران در شورای عالی کار تعیین کرد.

مصوبه تعیین رییس سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شد

با امضای محمد مخبر مصوبه مربوط به تعیین رییس سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شد.

در جلسه هیات وزیران ۹ آبان، محمد محمدی بخش به عنوان رییس سازمان هواپیمایی کشوری تعیین شد. وی دارای تحصیلات کارشناسی در رشته‌های هوانوردی خلبانی و مدیریت هوانوردی است.

معاون اول رییس جمهور آیین نامه های جدید ابلاغ کرد

از جمله سوابق و فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی وی می‌توان به مواردی همچون مدیر آموزش تخصصی هوایی (نیروی هوایی) (به مدت ۴ سال)،  نماینده و بازرس ویژه ریاست سازمان هواپیمایی کشوری (به مدت ۳ سال)،  مدیرکل حوزه ریاست سازمان هواپیمایی کشوری (به مدت ۲ سال)،  مدیرعامل هلدینگ تخصصی هوایی (به مدت ۱۲ سال)، ‌ عضو اصلی هیات رییسه سازمان هواپیمایی کشوری (طی سال‌های ۱۳۹۳-۱۳۹۰) اشاره کرد.

ابلاغ مصوبه تهاتر مطالبات و بدهی‌های دو شرکت خصوصی با دولت

معاون اول رییس جمهوری همچنین مصوبه مربوط به تهاتر مطالبات و بدهی‌های دو شرکت خصوصی با دولت را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه نهم آبان،  با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تهاتر مطالبات دو شرکت «تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر» و «برق و انرژی پیوندگستر پارس» از شرکت دولتی مدیریت شبکه برق ایران با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی کشور جمعاً به مبلغ ۳۹۵ میلیارد و ۶۲۳ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۱۷ ریال موافقت کرد.

همچنین به موجب مصوبه فوق، مطالبات قطعی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی (تعاونی و خصوصی) که در اجرای این تصویب‌نامه، به شرکت‌ دولتی منتقل شده است با بدهی دولت به شرکت‌های مذکور (اعم از شرکت اصلی و یا شرکت‌های دولتی تابع آنها) بابت مواردی مانند یارانه قیمت‌های تکلیفی (با تأیید سازمان‌حسابرسی) از طریق صدور اسناد تسویه خزانه موضوع قوانین بودجه سنواتی قابل تسویه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید