جواهرات ملکه اعدام‌شده فرانسه به حراج گذاشته شد+عکس

کدخبر: ۴۵۲۲۷۸
به گفته مدیر بخش جواهرات حراجی کریستیز، جواهرات ۲۰۰ ساله‌ای که به تاریخچه خاندان سطلنتی فرانسه مرتبط باشند برای مجموعه‌داران و علاقه‌مندان به جواهر سراسر جهان جواهرات قابل توجهی محسوب می‌شوند.
جواهرات ملکه اعدام‌شده فرانسه به حراج گذاشته شد+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رویترز اعلام کرد، دستبندهای الماس «ماری آنتوانت» آخرین ملکه فرانسه پیش از انقلاب کبیر این کشور، در یک حراجی به فروش گذاشته خواهند شد.

حراجی کریستیز هفته آینده دو دستبند الماس متعلق به «ماری آنتوانت» ملکه فرانسه را در ژنو به مزایده می‌گذارد.

در این حراجی دو دستبند با یک جعبه مخمل آبی که بر روی آن برچسبی با عبارت «دستبندهای ملکه ماری آنتوانت» وجود دارد به مزایده گذاشته می‌شوند. هر یک از این دستبندها از سه ردیف الماس و یک گیره بزرگ دستبند تشکیل شده‌اند تا تعداد کلی الماس‌ها به ۱۱۲ عدد برسد.

حراج جواهرات ملکه اعدام‌شده فرانسه

انتظار می‌رود این دستبندها که اکنون جزئی از اموال یکی از خانواده‌های سلطنتی اروپا محسوب می‌شوند در حراجی نهم نوامبر به قیمت دو تا چهار میلیون دلار به فروش برسند.

به گفته مدیر بخش جواهرات حراجی کریستیز، جواهرات ۲۰۰ ساله‌ای که به تاریخچه خاندان سطلنتی فرانسه مرتبط باشند برای مجموعه‌داران و علاقه‌مندان به جواهر سراسر جهان جواهرات قابل توجهی محسوب می‌شوند. همچنین با توجه به قیمت بالای آثار فروخته‌شده متعلق به «ماری آنتوانت» انتظار می‌رود در حراج این دستبندها هم شاهد شگفتی باشیم.

چندی پیش، یک لنگه کفش ابریشمی سفید متعلق به «ماری آنتوانت» در یک حراجی واقع در کاخ «ورسای» به قیمت ۴۳,۷۵۰ یورو و حدود چهاربرابر قیمت تخمین‌زده شده به فروش رفت.

«ماری آنتوانت»‌ در سال ۱۷۹۳ با گیوتین اعدام شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید