دستور فوری آمریکا به شهروندانش در اتیوپی

کدخبر: ۴۵۲۴۹۳
وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندان این کشور خواست به دلیل افزایش تنش‌ها در اتیوپی، در اسرع وقت این کشور را ترک کنند.
دستور فوری آمریکا به شهروندانش در اتیوپی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) با انتشار یک هشدار امنیتی در پایگاه اینترنتی سفارت این کشور در اتیوپی، از آمریکایی‌های مقیم اتیوپی خواست «در اسرع وقت» این کشور آفریقایی را ترک کنند.

 پایگاه هیل گزارش داد، سفارت آمریکا اعلام کرد: «امنیت در اتیوپی بسیار شکننده است. ما به شهروندان آمریکایی که در اتیوپی هستند توصیه می‌کنیم که در اسرع وقت این کشور را ترک کنند.»

افزون بر این، سفارت آمریکا افرادی را که قصد سفر به اتیوپی دارند به شدت از این کار منع کرده و دلایلی ازجمله درگیری‌های مسلحانه، ناآرامی‌های داخلی، اختلال در ارتباطات، جنایت، و احتمال تروریسم و آدم‌ربایی در مناطق مرزی را عنوان کرده است. همچنین در این پایگاه اینترنتی ذکر شده است که حتی احتمال افزایش تنش‌ها نیز در آینده وجود دارد.

در ادامه وبسایت سفارت آمریکا گزینه‌های مختلف خروج از اتیوپی ازجمله پرواز‌های تجاری فرودگاه بین‌المللی «آدیس آبابا» را برای شهروندان این کشور توضیح داده است. این خروج تا حدی اضطراری اعلام شده است که کمک‌های مالی و لیست تماس نیز برای افرادی که قصد خروج از اتیوپی را دارند در نظر گرفته شده است.

وزارت امور خارجه از شهروندان مستقر در اتیوپی یا اعضای خانواده آن‌ها خواسته است هرچه سریع‌تر با سفارت تماس گرفته و مشخصات کامل خود را در اختیار سفارت قرار دهند.

شب گذشته نیز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که درپی افزایش تنش‌ها در اتیوپی، کارمندان غیراضطراری دولت آمریکا و خانواده‌های کارمندان دولت اجازه دارند این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه هشدار داد که سفارت دسترسی به اینترنت و خدمات تلفن را محدود خواهد کرد و به دلیل محدودیت‌های شدید رفت‌وآمد که توسط نیرو‌های اتیوپی وضع شده، به طور بالقوه قادر به ارائه خدمات اضطراری نخواهد بود.

گفتنی است امروز آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییتر خود خواستار پایان جنگ در اتیوپی و شروع مذاکرات صلح در اسرع وقت شد. در حال حاضر به دلیل نزدیک شدن نیرو‌های تیگرای، دولت اتیوپی در سراسر کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

درگیری بین نیرو‌های جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای و دولت این کشور تاکنون باعثت جان باختن هزاران غیر‌نظامی و آوارگی حدود ۲.۵ میلیون نفر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید