مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی از چه روزی صادر شد؟

کدخبر: ۴۵۲۶۶۶
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر از صدور مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی داد و بیان کرد: خوشحالم اعلام کنم مدارس آماده می‌شوند که از ابتدای آذرماه، میزبان دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و ابتدایی هم باشند.
مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی از چه روزی صادر شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی با اشاره به بازگشایی مدارس متوسطه دوم از امروز اظهار کرد: به اولین گروه از دانش‌آموزانی که وارد فضای مدرسه شدند خوشامد می گویم و امیدوارم زمینه حضور به‌گونه‌ای فراهم شده باشد که حضور بیشتر دانش آموزان را در مدارس شاهد باشیم. امروز نخستین گروه از دانش‌آموزان یعنی دانش‌آموزان متوسطه دوم آموزش حضوری را آغاز کردند و آن هم بر اساس الگویی است که خود مدارس بر اساس ظرفیت‌ها و پروتکل‌ها تنظیم کردند. به این ترتیب دانش‌آموزان در مدارس در قالب یک، دو یا سه گروه حضور پیدا می‌کنند. 

وی افزود: از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که بیشترین دغدغه را در این زمینه داشت و با همراهی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت توانستیم مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی را هم اخذ کنیم. بنابراین مدارس ما آماده می‌شوند که از اول آذر ماه، میزبان دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دانش‌آموزان ابتدایی باشند. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش برای کاهش نگرانی خانواده‌ها گفت: واکسیناسیون کارکنان و عوامل اجرایی مدارس ۱۰۰ در صد و به طور کامل انجام شده است. واکسیناسیون معلمان در سراسر کشور به نزدیک ۹۰ درصد رسیده است و تلاش می‌کنیم آن را به ۱۰۰ درصد برسانیم. واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز به حدود ۸۸.۵ درصد رسیده و قطعا با بازگشایی مدارس به مرز ۱۰۰ درصد نزدیک خواهد شد. 

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در اولین روزهای بازگشایی، تمرکزمان را بر رعایت پروتکل‌ها، حفظ سلامت و امنیت دانش‌آموزان باشد و ارتباط بیشتری با والدین  برقرار کنیم. همینطور الزاماتی که نیاز است را دنبال کنیم تا اگر خلاءهایی وجود دارد برطرف شود.

کاظمی به برگزاری گردهمایی مدیران‌کل سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر در روز جاری اشاره کرد و گفت: به ابهامات در  زمینه بازگشایی مدارس پاسخ داده شد. همچنین یکی از موضوعاتی که دغدغه‌ همه دلسوزان تعلیم و تربیت و مسئولان کشوری است، بازماندگی از تحصیل و تارکان تحصیل است که در این جلسه برنامه‌ریزی و تلاش برای شناسایی، جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل به ویژه در دوران ابتدایی انجام شد.

وی درباره اینکه آیا حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری خواهد بود یا اجباری یا دانش آموزان برخی روزهای هفته، در تمام شهرهای کشور به مدرسه می روند؟ گفت: رویکرد ما در بازگشایی مدارس، تدریجی است. اینطور نیست که اگر گفتیم حتما بازگشایی مدارس از امروز آغاز می‌شود، همه مدارس کارشان را از امروز آغاز کنند، بلکه امروز فرایند بازگشایی مدارس متوسطه شروع شده است. حال ممکن است یک مدرسه فردا یا مدرسه‌ دیگری پس فردا بازگشایی شود. به هرحال کار در این یکی دو روزه آغاز می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه‌ای با شبکه خبر افزود:  اینکه دانش‌آموزان چگونه و در چه روزهایی در مدارس حضور پیدا کنند در اختیار شورای مدرسه و تأیید منطقه است. سامانه‌ای نیز برای این منظور طراحی شده است که الگوی بازگشایی مدارس در آن ثبت می شود. علاوه بر این نظارت‌های میدانی توسط آموزش و پرورش و شبکه‌های بهداشت انجام می‌شود و هرجا که احتمال دادیم ممکن است دانش‌آموزی به کرونا مبتلا شود، دستورالعمل‌های ویژه‌ای صادر شده است تا بتوانیم سلامت دانش آموزان را حفظ کنیم. جای نگرانی از این بابت نیست. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید