اقدام مقتدرانه سپاه در دریای عمان سبد امتیاز ایران را برای مذاکرات هسته‌ای پُر می‌کند

کدخبر: ۴۵۲۷۳۳
حسن لاسجردی در گفتگویی که در کلاب هاوس خبرآنلاین برگزار شد گفت: تنش اخیر بین ایران و آمریکا در منطقه حساس خاورمیانه بسیار مهم و قابل توجه است زیرا آبراهه بین المللی خلیج فارس به لحاظ حضور قدرتهای منطقه ای و فرامنطقه ای، توانسته بر امنیت منطقه اثر بگذارد.
اقدام مقتدرانه سپاه در دریای عمان سبد امتیاز ایران را برای مذاکرات هسته‌ای پُر می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، عضو شورای سردبیری خبرآنلاین، در ارزیابی نفت دزدی اخیر آمریکایی ها در دریای عمان و مقابله قاطعانه سپاه پاسداران گفت: این نوع مانورها، سبد امتیاز ایران را پر می کند تا بتواند در مذاکرات هسته ای، از قابلیت قدرت برتر خود در منطقه استفاده کند.

حسن لاسجردی در گفتگویی که در کلاب هاوس خبرآنلاین برگزار شد گفت:  تنش اخیر بین ایران و آمریکا در منطقه حساس خاورمیانه بسیار مهم و قابل توجه است زیرا آبراهه بین المللی خلیج فارس به لحاظ حضور قدرتهای منطقه ای و فرامنطقه ای، توانسته بر امنیت منطقه اثر بگذارد.

وی افزود: درباره تنش اخیر، اصل موضوع بسیار مهم است. زمان این تنش مهم است و همچنین اثرات این اتفاق بر امنیت منطقه بسیار مهم است. آمریکا می خواهد تسلط خود را بر منطقه ابراز و تحمیل کند و با آوردن امکانات فراوان نظامی، در ترتیبات امنیت منطقه دنبال دست برتر است. اقدام سپاه به عنوان اقدام واکنشی در برابر آمریکا ستودنی است و برخی معتقدند در چالش بین ایران و آمریکا، موضوعی نیست که از نظرگاه ایرانیها رد شود. ایران علاقه ندارد قدرتهای بزرگ در منطقه نقش ایفا و تنش ایجاد کنند. 

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه به موضوع امنیت دسته جمعی در منطقه معتقد است و حضور نیروهای خارجی را بر هم زننده این نگاه می داند. تجربه دزدی دریایی اخیر و اتفاقات قبلی، نشان می دهد این منظر درست است. کارشناسان ربط این اقدامات به حوادث روز استکبارستیزی را باید تحلیل کنند. بروز و ظهور این چالش که ممکن است به تنش نظامی منجر شود و دامنه ناپیدایی داشته باشد، شاید این مساله مرتبط با مذاکرات برجامی و طرفهای ما باشد. این نوع مانورها، سبد امتیاز ایران را پر می کند تا بتواند در مذاکرات هسته ای، از قابلیت قدرت برتر خود در منطقه استفاده کند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید