زنجان با دمای 10- درجه سانتیگراد سردترین استان کشور در شب گذشته

شهری که در سرمای دیشب یخ زد

کدخبر: ۴۵۲۸۳۵
کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: صبح امروز میزان دمای هوای زنجان به ۷- درجه سانتیگراد رسید که با این میزان دما به عنوان نخستین مرکز استان سرد کشور به ثبت رسید.
شهری که در سرمای دیشب یخ زد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حسین سلطانی  افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان دما از ایستگاه های هواشناسی سجاس در شهرستان خدابنده و خیرآباد در شهرستان سلطانیه به ترتیب ۹- و ۱۰- درجه سانتیگراد گزارش شد که به عنوان نخستین ایستگاه های سرد کشور بودند.

وی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را ۷- درجه سانتیگراد اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت ۸ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

سلطانی افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، هوای سرد تا پایان روز دوشنبه در استان مستقر بوده و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز با افزایش نسبی (۳ تا ۵ درجه) مواجه شده و مجدد طی روزهای پنجشنبه و جمعه سرد خواهد شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید