پیشنهاد پاکستان به وزیر رئیسی: نفت بدهید، برنج بگیرید

کدخبر: ۴۵۲۸۸۹
وزیر جهاد کشاورزی گفت: مراودات مالی ایران و پاکستان با توجه به شرایط تحریم، از طریق پول رایج در دو کشور انجام شود تا مشکلات تجاری طرفین برطرف شود.
پیشنهاد پاکستان به وزیر رئیسی: نفت بدهید، برنج بگیرید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، «سید جواد ساداتی نژاد» در دیدار با «عبدالرزاق داود» مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری (سرپرست وزارتخانه بازرگانی پاکستان) و هیات همراه گفت: رابطه ایران و پاکستان قدمت بالایی دارد، ما دارای مرز، دین، فرهنگ و اقوام مشترک هستیم که می تواند شرایط تجاری بهتری نسبت به امروز برای دو کشور به ارمغان بیاورد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: ایران و پاکستان رقابتی در محصولات کشاورزی ندارند، بلکه مکمل هم هستند بنابراین باید از فرصت همکاری دو کشور استفاده شود.

وی درباره کالاهای صادراتی ایران به پاکستان تصریح کرد: در حال حاضر ما ظرفیت صادرات خرما و سیب درختی را به پاکستان داریم و در مقابل می توانیم کنجد و برنج وارد کنیم.

ساداتی نژاد اضافه کرد: رویکرد ما در دولت جدید، ارتباط با همسایه‌ها از طریق تهاتر است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که تعرفه‌ دو کشور باید ترجیحی باشد، گفت: ما باید نگاه جدیدی به کشاورزی داشته باشیم و در زمینه دام سنگین، شتر، مرکبات و محصولات کشاورزی با هم همکاری کنیم، همچنین باید مشکلات بازارچه‌های مرزی برطرف شود.

وی پیشنهاد داد: مراودات مالی دو کشور با توجه به شرایط تحریم ایران، از طریق پول رایج در دو کشور انجام شود تا مشکلات تجاری دو کشور برطرف شود.

تهاتر، راه حل تجارت ایران و پاکستان

«عبدالرزاق داود » مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری (سرپرست وزارتخانه بازرگانی پاکستان) در ادامه این دیدار، گفت: اکنون روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان هیچ مناسبتی با پیشینه روابط این دو کشور ندارد و امیدواریم بتوانیم این شرایط را تغییر دهیم.

وی افزود: در این منطقه نیازمند یک اتصال و ارتباط بین کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان و تاجیکستان است که در این روند، ایران و پاکستان مهمترین کشورها هستند، بدون ایران این ارتباط به ظرفیت نهایی نخواهد رسید.

داود ادامه داد: هرگونه بهبود همکاری تجاری و اقتصادی با ایران بسیار مهم است و حجم تجارت این دو کشور به خصوص در حوزه کشاورزی باید گسترش یابد.

وی با اشاره به ظرفیت تهاتر در دو کشور گفت: پاکستان دارای برنج و ایران دارای نفت و پتروشیمی است که می توانیم این کالاها را با هم تهاتر کنیم.

مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری تصریح کرد: ما به شرایط تحریمی ایران واقف هستیم و به دنبال یک ساز و کار برای ایجاد ارتباط موثر و مفید با ایران هستیم به همین دلیل پیشنهاد تهاتر را مطرح می کنیم.

وی افزود: ما امکان صادرات محصولاتی همچون کینوا، انبه و مرکبات به ایران را داریم و امیدواریم مشکلات موجود برای تبادلات تجاری در سایه روابط با ایران مرتفع شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید