گرانی و تورم صدای وزیر رئیسی را هم در آورد+ فیلم

کدخبر: ۴۵۳۰۲۶
حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اخیرا روبروی دوربین گفته است که نه تنها اقشار پایین دست جامعه یا کارمندان، بلکه حتی مدیران ارشد و خود او هم تحت فشار معیشتی قرار دارند و تورم ابر سیاهی است بر سر همه!
گرانی و تورم صدای وزیر رئیسی را هم در آورد+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، بیراه نیست که کارشناسان اقتصادی، تورم را اولویت اول فعلی کشور می دانند. تورم نه تنها بر فشار وارد به تمام دهک‌ها روز به روز می‌افزاید، بلکه افق برابر فعالان اقتصادی را هم در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهند.

تورم فعلی به اذعان بسیاری از تحلیلگران زاییده رشد پایه پولی است که خود معلول کسری بودجه دولت است؛ کسری بودجه‌ای که میراث دولت های مختلف بوده و تبدیل به امری قطعی در سال‌های گذشته بوده است. اما نکته نگران کننده اینجاست که در ۳ ماه سپری شده از آغاز دولت ابراهیم رئیسی، دولت‌مردان دولت سیزدهم همگی اقداماتشان از جنس هزینه بوده است و وعده‌های رفاهی به مردمی که این روزها زیر فشار اقتصادی شدید هستند.

اما سوال اینجاست وزیری که حتی خودش هم اذعان به فشار اقتصادی دارد، چرا همکارانش با جیب خالی وعده می‌دهند و طرح‌هایی چند هزار میلیارد تومانی در سر دارند؟ آیا باز هم چرخه تورم ادامه‌دار خواهد بود؟ وزیر از دست چه کسی گله‌مند است؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید