بیشترین مرگ‌ومیرهای اخیر کرونا در ایران در چه محدوده سنی است؟

کدخبر: ۴۵۳۱۹۵
اقتصادنیوز: فرمانده عملیاتی مبارزه با کرونا استان تهران در جلسه امروز ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا استان تهران، به لزوم تزریق دز سوم واکسن به افراد بالای ۶۰ سال اشاره کرد.
بیشترین مرگ‌ومیرهای اخیر کرونا در ایران  در چه محدوده سنی است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در جلسه امروز ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا استان تهران، استاندار تهران با اشاره به این که لغو منع تردد شبانه در ستاد ملی کرونا نتیجه نداد اظهار کرد: بابت کاهش ترافیک و بی‌اثر بودن منع تردد شبانه به ستاد ملی کرونا پیشنهاد عقب‌تر رفتن ساعت منع تردد را داده‌ایم.

وی به لزوم هماهنگی همه دستگاه‌ها برای ارائه آمار یکسان اشاره کرد و افزود: کاهش شیب شیوع کرونا نباید موجب عادی‌انگاری و اهمال اقدامات ما در رعایت نکات بهداشتی و واکسیناسیون باشد، زیرا همچنان نگرانی برای موج ششم وجود دارد و همه دستگاه‌ها باید در ارائه آمار وحدت ارقام و رویه داشته باشند، به نحوی که برای گرفتن‌ آمار دقیق باید همه سامانه‌های علوم پزشکی و تزریق واکسن ادغام و یکسان شود، تا در هنگام بازگشایی مدارس شاهد واکسیناسیون همگانی باشیم تا آسیب‌های مربوطه به حداقل برسد.

استاندار تهران تقویت طرح شهید سلیمانی را مطرح کرد و گفت: به علت محدودیت منابع دولتی بهترین راهکار برای پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا طرح مردمی و با برکت شهید سلیمانی است، به نحوی که مانند گذشته دستگاه‌ها از همه ظرفیت‌های مردمی به نحواحسن استفاده کنند.

طرح شهید سلیمانی تقویت شود

همچنین علی‌رضا زالی فرمانده عملیات مبارزه با بیماری کرونا استان تهران با اشاره به این که بیشتر آمار اخیر فوتی‌ها مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است، گفت: به ستاد ملی کرونا پیشنهاد می‌کنیم که تزریق دز سوم بالای ۶۰ سال در استان تهران اجرا شود. 

وی با عنوان این که پیش قراول طرح شهید سلیمانی از تهران بود، اکنون نیز باید این طرح تقویت شود، اضافه کرد: به علت اجرای طرح حاج قاسم و سه شیفت شدن مراکز تزریق واکسن در تهران، این استان نسبت به سایر استان‌ها در واکسیناسیون عملکرد بهتری داشته است و برای پیشگیری از موج ششم این طرح باید تقویت شود.

فرمانده عملیات مبارزه با بیماری کرونا استان تهران به تخصیص بودجه طرح حاج قاسم اشاره کرد و گفت: ابتدا ۳۴۰ میلیارد تومان و با پیشرفت روند ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص بودجه طرح حاج قاسم برای تامین تجهیزات لجستیکی، تست، حمل و نقل با اورژانس و واکسیناسیون در نظر گرفته شده است.

زالی با عنوان این که بطور میانگین ۳۵ درصد ابتلا به کوید۱۹ در جهان در ماه اخیر بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: برای بیماریابی ابتدا ۶.۷ نفری که در معرض فرد مبتلا قرار گرفته بودند رهگیری می‌شدند، اما با پیشرفت کرونا مصوب شد این ردیابی به ۱۰ نفر برسد.

وی راهکارهای پیشگیری از موج ششم و سویه دلتا پلاس را مطرح کرد و گفت: اگر درصد کمی از افراد که به هیچ عنوان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، کاملا در تنگنا قرار بگیرند بقیه جمعیت می‌توانند در برابر موج ششم ایمن باشند، همان‌طور که این قاعده در سایر کشورها وجود دارد.

همچنین عبدالرضا فولادوند رئیس آموزش و پرورش شهر تهران درخواست بازدید دانشگاه‌های علوم پزشکی از مدارس را مطرح کرد و گفت: ۷۱.۴۸ درصد دانش آموزان شهر تهران دز اول و ۳۸.۱۳ هم دز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر این که برخی مدارس بازگشایی می‌شود، افزود: در هر مدرسه از طریق انجمن اولیاء و مربیان در حال آموزش و ارائه واکسیناسیون هستیم تا در اول آذر که مقطع متوسطه اول و ابتدایی آموزش حضوری خواهند داشت، همه‌ دانش‌آموزان واکسینه شده باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید