عذرخواهی نماینده زن مجلس از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی

کدخبر: ۴۵۳۴۲۰
سمیه محمودی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس سه شنبه ۱۸ آبان ماه گفت: از همراهی مردم صبور و عزیز اسلامی در این شرایط نامناسب اقتصادی قدردانی کرده و به عنوان یک مسئول به دلیل وضعیت موجود عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم با مجموعه تصمیمات و اقدامات صورت گرفته شاهد روند کاهشی مشکلات و ثبات در اقتصاد کشور باشیم.
عذرخواهی نماینده زن مجلس از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نماینده مردم شهرضا در مجلس گفت: سازمان تامین اجتماعی و زیر مجموعه‌های آن متعلق به جامعه کارگری و یک مجموعه تخصصی است و انتصابات سیاسی در این مجموعه خسارات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

سمیه محمودی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس سه شنبه ۱۸ آبان ماه گفت: از همراهی مردم صبور و عزیز اسلامی در این شرایط نامناسب اقتصادی قدردانی کرده و به عنوان یک مسئول به دلیل وضعیت موجود عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم با مجموعه تصمیمات و اقدامات صورت گرفته شاهد روند کاهشی مشکلات و ثبات در اقتصاد کشور باشیم.

نماینده مردم شهرضا در مجلس اظهار داشت: جناب آقای رئیسی ضمن قدردانی از جناب عالی به دلیل توجه و حضور در بین آحاد مردم در مناطق مختلف کشور انتظار داریم در سفرهای استانی شتابزده عمل نکنید، و به شکلی عمل شود که انشاالله ضمن مشاهده ثمرات و برکات این سفرها مدیران ارشد اجرایی کشور بتوانند با تمرکز بر انجام هرچه سریعتر تغییرات و انتصابات زیرمجموعه‌های دولت را از بلاتکلیفی خارج کنند تا به این ترتیب پروژه‌های نیمه تمام هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: جناب آقای رئیس‌جمهور فشارهای اقتصادی دشمنان قسم خورده این نظام قابل چشم‌پوشی و اغماض نیست اما به دلیل ضعف در عملکرد مدیران دولت قبلی و عدم اقدام اقدامات موثر و قابل توجه مدیران اقتصادی دولت سیزدهم متاسفانه به دلیل وضعیت نامناسب سفره‌های مردم کوچک کوچک شده است لذا انتظار می‌رود ضمن تقویت تیم اقتصادی به منظور اتخاذ تصمیمات موثر شاهد وحدت رویه در گفتار و عملکرد و جلوگیری از انشقاق در تصمیم‌گیری‌های تیم اقتصادی دولت باشیم.

محمودی خاطرنشان کرد: جناب آقای رئیسی! متاسفانه کم توجهی به یکی از حساس ترین و موثرترین وزارتخانه‌ها یعنی وزارت آموزش و پرورش باعث شده تا با تأخیر حدود سه ماهه شاهد معرفی وزیر پیشنهادی باشیم. آقای رئیس جمهور!

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعاً آحاد جامعه مرهون تلاش‌های بی وقفه معلمانی هستند که با مشکلات معیشتی و اقتصادی روبه‌رو بوده و حداقل انتظار این عزیزان یعنی اجرای طرح رتبه بندی در کوچه پس کوچه‌های بین بهارستان و پاستور بلاتکلیف است که امیدواریم با رای بالای مجلس مصوب و تا قبل از پایان سال توسط دولت محترم به اجرا برسد.

انتقاد نماینده زن مجلس از انتصابات سیاسی در وزارت کار دولت رئیسی

وی افزود: آقای دکتر رئیسی! تعداد قابل توجهی از دانش آموزان بی بضاعت ترک تحصیل کرده‌اند که قطعاً ما و شما در پیشگاه قادر متعال پاسخگو خواهیم بود، لذا تقاضا داریم در این موضوع به صورت جدی ورود و تصمیم گیری کنید.

محمودی خاطرنشان کرد: جناب آقای دکتر رئیسی! یکی از بحران‌های موجود در کشور تامین آب شرب پایدار در شهرستان‌های دارای تنش آبی است، لذا شایسته است که لایحه بودجه ۱۴۰۱ طرح‌های تامین و انتقال آب شرب و همچنین اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب با هدف استفاده از پساب تولیدی در واحدهای صنعتی و کاهش برداشت از ذخایر زیرزمینی در ردیف طرح‌های اولویت‌دار دولت قرار گیرد.

وی افزود: وضعیت فعلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  موجبات نگرانی فعالان و دلسوزان جامعه بزرگ کارگری را به عنوان صاحبان اصلی این مجموعه به وجود آورده است. سازمان تامین اجتماعی و زیرمجموعه‌های آن سازمان متعلق به جامعه کارگری و مجموعه کاملاً تخصصی است، لذا انتصابات سیاسی و غیرکارشناسی آسیب‌های غیر قابل جبرانی در بردارد.

محمودی خاطرنشان کرد: متذکر می‌شود که در برخی از جلسات و محافل مباحث احساسی و غیرکارشناسی در خصوص اصلاح و یا تغییر قانون کار مطرح می‌شود، لذا اآقای عبدالملکی! از جنابعالی به عنوان متولی اجرای قانون کار و انتظار داریم که در صورت ضرورت اصلاح موادی از قانون کار نسبت به تدوین لایحه و استفاده از نظرات نخبگان و پیشکسوتان جامعه کارگری اقدام کنید تا خدایی ناکرده شاهد حذف همین اندک حمایت‌های قانونی از کارگران نباشیم.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان در اولویت‌های در اولویت کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

محمودی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف همچون راه آب مناطق آزاد تجاری و غیره از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید