خطر مرگ 16 برابری واکسینه نشده‌های کرونا

کدخبر: ۴۵۳۴۲۴
از ۱۰۱۵ بیمار بستری شده در بخش مراقبت های ویژه، تنها ۳ درصد (۳۰ نفر) به طور کامل واکسینه شده بودند که ۲۶ نفر از کل ۳۰ نفر افراد واکسینه شده دارای بیماری های زمینه ای قابل توجهی بودند.
خطر مرگ 16 برابری واکسینه نشده‌های کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مطالعات آماری جدید در استرالیا نشان می‌دهد که در اوج شیوع سویه دلتای کرونا در ایالت نیوساوت ولز، افرادی که واکسینه نشده بودند ۱۶ برابر بیشتر با خطر مرگ بر اثر ابتلا به کووید۱۹ یا ابتلا به نوع شدید بیماری و بستری در بخش مراقبت های ویژه مواجه شدند.

به گفته یکی از مقامات بهداشتی استرالیا، از داده های آماری بیش از ۶۰ هزار مبتلا به کووید۱۹ در ایالت نیو ساوت ولز این کشور برای این تحلیل آماری استفاده شده است.

بر اساس آمارهای رسمی، از بین ۶۱ هزار و ۸۰۰ مورد ابتلای بومی به کووید۱۹ از ۱۶ ژوئن تا ۷ اکتبر سال جاری میلادی (۲۰۲۱) مشخص شد:

- اکثر افراد مبتلا (۶۳.۱ درصد) واکسینه نشده بودند، ۹.۲ درصد از آن ها یک دٌز واکسن کرونا را دریافت کرده و ۶.۱ درصد نیز به طور کامل واکسینه شده بودند.

- تنها ۵.۷ درصد از ۸۶۶۰ بیمار بستری در بیمارستان ها به طور کامل واکسینه شده بودند.

- از ۱۰۱۵ بیمار بستری شده در بخش مراقبت های ویژه، تنها ۳ درصد (۳۰ نفر) به طور کامل واکسینه شده بودند که ۲۶ نفر از کل ۳۰ نفر افراد واکسینه شده دارای بیماری های زمینه ای قابل توجهی بودند.

بنابر این گزارش، ایالت نیو ساوت ولز همچنین ۴۱۲ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کووید۱۹ را از ۱۶ ژوئن تا ۷ اکتبر به ثبت رسانده است که تنها ۱۱ درصد از این افراد (۴۷ نفر) به طور کامل واکسینه شده بودند.

در سراسر ایالت نیو ساوت ولز تاکنون ۹۳.۹ درصد از افراد ۱۶ ساله و بالاتر اولین دز واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده و ۸۹.۸ درصد از افراد نیز به طور کامل واکسینه شده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید