اولین تصاویر از الکاظمی پس از ترور نافرجام

کدخبر: ۴۵۳۸۲۲
تلاش برای ترور الکاظمی در بحبوحه تنش‌های نزدیک به دو هفته‌ای عراق رخ داد که در پی اعتراض گروه‌های مسلح شیعه به نتایج اولیه انتخابات ۱۰ اکتبر بود.
اولین تصاویر از الکاظمی پس از ترور نافرجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای گفت، الکاظمی در محله‌ها و خیابان‌های شهر صدر در شرق بغداد گشتی زد و طی آن با تعدادی از شهروندان دیدار کرد. آنها سلامت و نجات الکاظمی از حمله تروریستی اخیر را به وی تبریک گفتند.

بنابر گزارش روزنامه القدس العربی، بر اساس آنچه که الکاظمی متعاقباً اعلام کرد، عاملان این ترور نافرجام نزد مقامات عراقی "شناخته شده" هستند. وی گفت، آنها را تحت پیگرد قرار خواهد داد.

در این بیانیه آمده است که الکاظمی از خیابان الفلاح در مرکز شهر الصدر بازدید کرد و در جریان پیشرفت کار بازسازی آن قرار گرفت.

اولین حضور الکاظمی در خیابان‌های بغداد پس از سوء قصد

نخست وزیر عراق به ادارات دولتی مربوطه دستور داد تا بر موانعی که مانع ارائه بهترین خدمات می‌شود فائق آیند و خواستار راه اندازی کمپین بازسازی شهر صدر شد که نقطه ورود برای بازسازی شهر بغداد و سایر شهرها خواهد بود.

شهر صدر یکی از محله‌های شرق بغداد و نیز یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های حامیان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق است که با ۷۳ کرسی در صدر نتایج انتخابات پارلمانی اخیر قرار گرفت.

اولین حضور الکاظمی در خیابان‌های بغداد پس از سوء قصد

تلاش برای ترور الکاظمی در بحبوحه تنش‌های نزدیک به دو هفته‌ای عراق رخ داد که در پی اعتراض گروه‌های مسلح شیعه به نتایج اولیه انتخابات ۱۰ اکتبر رخ داد. بطوریکه آنها این نتایج را "ساختگی" خواندند و خواستار  بازشماری دستی آرا شدند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید