امضای نخستین توافق‌نامه همکاری سوریه با امارات

کدخبر: ۴۵۳۸۹۴
سوریه امروز با مجموعه‌ای از شرکت‌های اماراتی توافق‌نامه همکاری برای ایجاد نیروگاه برق در منطقه «وادی الربیع» در حومه دمشق امضا کرد.
امضای نخستین توافق‌نامه همکاری سوریه با امارات

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، دولت سوریه امروز با مجموعه‌ای از شرکت‌های اماراتی توافقنامه همکاری برای ایجاد نیروگاه برق در منطقه «وادی الربیع» در حومه دمشق امضا کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، نیروگاه فتوولتائیک با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات در منطقه وادی الربیع نزدیک نیروگاه تشرین در حومه دمشق راه اندازی خواهد شد.

نیروگاه فتوولتائیک به ظرفیت ۳۰۰ مگاوات با تأمین اعتبار لازم اجرای پروژه به میزان ۱۰۰ درصد با تکیه بر تسهیلاتی با باز پرداخت ۱۰ ساله ساخته خواهد شد.

گفتنی است، روند بازپرداخت تسهیلات پس از اتمام پروژه در ۲ سال آینده آغاز می‌شود.

طبق پیش‌بینی‌ها، نیروگاه مذکور، توانایی تولید برق سالانه حدود ۵۰۰ میلیون کیلووات در ساعت و تولید سالانه سوختی به میزان ۱۲۵ هزار تن را دارا است.

پیشتر مشاور رئیس امارات متحده عربی در واکنش به سفر وزیر امور خارجه این کشور به سوریه گفته بود: امارات به ساختن پل‌های خراب شده و وصل کردن روابط قطع شده ادامه می‌دهد.

انور قرقاش در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به سفر عبدالله بن زائد، وزیر امور خارجه امارات به سوریه نوشت: هدف ابوظبی، تقویت روابط و از سرگیری روابط، اصرار بر حفظ بُعد عربی و دور کردن منطقه از تنش و درگیری‌های مستمر است.

به گفته منابع خبری، عبدالله بن زائد، وزیر امور خارجه امارات روز سه‌شنبه برای نخستین بار پس از ۱۰ سال به دمشق پایتخت سوریه سفر و با بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

دوطرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مورد توجه ۲ کشور گفتگو کردند.

دفتر ریاست جمهوری سوریه به نقل از وزیر اماراتی بر آمادگی ابوظبی برای حمایت از تلاش‌ها در راستای ثبات در سوریه تأکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید