مرگ روزانه بیش از هزار و 200 نفر در روسیه

رکوردزنی کرونا در اروپا/ وضعیت قرمز در آلمان

کدخبر: ۴۵۳۹۹۹
اقتصادنیوز: ابتلا به کرونا در ایران روندی نزولی پیدا کرده اما آمار های جهانی از کشورهای اروپایی نشان از خیز مجدد ویروس در جهان داشته است. ابتلای آلمان رکورد بی سابقه ثبت کرده و کشته ها در روسیه فراتر از روزی هزار و 200 نفر ثبت می شود.
رکوردزنی کرونا در اروپا/ وضعیت قرمز در آلمان

به گزارش اقتصادنیوز ، بیماری کرونا در کشور در روزهای اخیر روندی نوسانی را ثبت کرده است. به این معنا که در برخی روزها نزولی و در برخی نیز صعودی بوده است. این در حالی است که متغیر ابتلا در کشورهای اروپایی نشان از رشد دوباره آمار این بیماری داشته است.

رکوردزنی ابتلا به کرونا در آلمان

در روزهای اخیر آمار مبتلایان روزانه کرونا در آلمان به بالاترین سطح خود در سال 2021 میلادی رسید. آمارهای جهانی در خصوص کرونا نشان می دهد شمار مبتلایان روزانه در آلمان به سطح 50 هزار نفر رسیده که در 11 ماه اخیر بی سابقه بوده است.

این افزایش شیوع ویروس شمار فوتی های کرونایی در  این کشور را به بالاتر از 200 نفر رسانده و بیشترین سطح در 6 ماه گذشته را به ثبت رسانید.

کرونا

بیشترین آمار مرگ و میر روزانه کرونا در روسیه

در میان کشورهای اروپایی کشور روسیه بالاترین میزان مرگ ومیر روزانه بر اثر ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است. بررسی های آماری در سایت های جهانی کرونا نشان می دهد در روزهای اخیر شمار فوتی های کرونا در روسیه از مرز هزار و 200 نفر عبور کرده و بی سابقه ترین رکورد را در این کشور ها به ثبت رسانده است.

این در حالی است که میزان ابتلا به کرونا در این کشور از سطح آلمان کمتر بوده و در حد 40 هزار نفر بوده است.

کرونا

مقایسه آماری میان ایران و کشورهای اروپایی

در ایران میزان ابتلا به کرونا در روزهای اخیر سیری نوسانی را ثبت کرده است. بررسی آمارهای کرونا دراین کشور نشان میدهد میزان ابتلا به کرونا در ایران به کمتر از مرز 8 هزارنفر رسیده است.

مقایسه آمارهای کرونایی در ایران نشان می دهد سطح آمار ابتلا به کرونا در کشور با رشد ملایمی در حال کاهش است.  میزان مرگ ومیر کرونا در کشور نیز به تناسب مبتلایان مسیری نزولی داشته اما هرگز از مرز  100 نفر پایین تر نیامده است. در همین رابطه شمار فوتی های کرونایی در ایران در روز 11 نوامبر سال 2021 برابر با 123 نفر ثبت شده است.

مقایسه آمار ابتلا و مرگ ومیر روزانه کرونا میان ایران و کشورهای پرابتلای اروپایی نشان از سطح پایین تر آمارها در این روزها  درایران داشته است. در همین رابطه میزان مبتلایان روزانه کرونا در ایران از سه کشور رکورد دار این روزهای اروپایی در این شاخص کمتر بوده است. بریتانیا، روسیه و آلمان در آمارهای روزانه کرونایی آماری در سطح 40 هزار نفر را ثبت کرده اند که در ایران هنوز این آمار کمتر از 10 هزار نفر بوده است.

به عبارت دیگر این تغییرات آماری در کشور های اروپایی می تواند علامتی از خیزمجدد ویروس کرونا درکشور داشته باشد.

نکته مهم دیگر آن است که نسبت مرگ ومیر کرونا به ابتلا درکشورها می تواند قدرت کشندگی این ویروس رادر کشورهای مختلف به مقایسه بگذارد.

در همین رابطه در ایران نسبت فوتی ها به مبتلایان کرونایی درآلمان با وجود رشد ابتلا به کرونا در سطح 0.3 درصد بوده است. این نسبت در بریتانیا به 0.4 درصد رسیده و روسیه با 3.04 درصد با لاترین قدرت کشندگی را در این میان دارا بوده است. در این بررسی قدرت کشندگی ایران پس از روسیه قرار گرفته ودر سطح 1.6 درصد ثبت شده است.

کرونا

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید