کشته شدن یک معترض در تظاهرات میلیونی امروز سودان

کدخبر: ۴۵۴۲۵۳
خارطوم از چند ساعت پیش از شروع تظاهرات که معترضان با شعار "نه به مذاکره، نه به شراکت، نه به مشروعیت" نام "تظاهرات میلیونی ۱۳ نوامبر" بر آن نهاده‌اند، صحنه استقرار نیروهای امنیتی است.
کشته شدن یک معترض در تظاهرات میلیونی امروز سودان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آر تی اعلام کرد، کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد: دست‌کم یک تظاهرکننده در شهر ام درمان به ضرب گلوله نیروهای ارتش در جریان تظاهرات امروز، شنبه کشته شد. این تظاهرات علیه تسلط نظامیان بر قدرت برگزار شده است.

کمیته مرکزی پزشکان سودان همچنین اعلام کرد، در اثر تیراندازی نیروهای امنیتی به معترضان در مناطق مختلف خارطوم تعدادی نیز جراحات متفاوتی برداشتند.

این کمیته به دشواری بسیار در رساندن زخمی‌ها به بیمارستان‌ها اشاره کرد.

خبرنگار آر تی افزود: نیروهای امنیتی سودان در محله‌های پایتخت به منظور متفرق کردن معترضان اقدام به تیراندازی کردند. این خبرنگار افزود: اکثر مغازه‌ها در بازار عربی در مرکز خارطوم بسته بودند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، نیروهای امنیتی معترضان در خیابان‌های مجاور در ام درمان را تعقیب کردند در این منطقه تعداد زیادی از مردم تجمع کرده بودند.

صدها سودانی امروز برای مطالبه حکومت مدنی و ابراز مخالفت با کودتای نظامی در کشور تظاهرات کردند. آنها در جنوب خارطوم تجمع کردند. صدها معترض سودانی در جریان تظاهرات میلیونی ۱۳ نوامبر دست به راهپیمایی زدند. نیروهای امنیتی نیز ضمن بستن مسیرهای اصلی و پل‌ها به منظور احتمال وقوع درگیری در خارطوم مستقر شدند.

معترضان شعارهای مردم خواهان برکناری البرهان هستند، حکومت مدنی خواست مردم است سر داده و پلاکاردهایی با عبارت های آزادی، صلح و عدالت در دست داشتند.

تجمع مشاغل سودان (رهبر تظاهرات مردمی) روز سه شنبه طی بیانیه‌ای خواستار تظاهرات گسترده مردمی در روز امروز شد.

کمیته‌های مقاومت در خارطوم نیز چهار مسیر اصلی را در شهرهای خارطوم برای تظاهرات تعیین کردند.

نیروهای امنیتی پیش از تظاهراتی که مخالفان برای اعتراض به تصمیماتی که عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان ۲۵ اکتبر گرفت، فراخوان دادند، تمامی پل‌های رابط شهرهای خارطوم به جز سه پل را بستند.

خارطوم از چند ساعت پیش از شروع تظاهرات که معترضان با شعار "نه به مذاکره، نه به شراکت، نه به مشروعیت" نام "تظاهرات میلیونی ۱۳ نوامبر" بر آن نهاده‌اند، صحنه استقرار نیروهای امنیتی است.

فراخوان‌ها برای تظاهرات دو روز پس از اعلام اعضای شورای حاکمیت جدید صورت گرفت. البرهان ۲۵ اکتبر وضعیت فوق‌العاده در سودان اعلام و این شورا و دولت را منحل و عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور را بازداشت کرد.

از زمان اعلام این تصمیمات سودان به خصوص خارطوم صحنه موجی از تظاهرات است و سندیکاها و سازمان‌های سودانی برای نافرمانی مدنی علیه اقدامات ارتش فراخوان دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید