رقیب رونالدو علیه دختران ایرانی/ خوشحالی اشتباهی دختران فوتبالیست ایران

کدخبر: ۴۵۴۴۱۶
تیم فوتبال زنان امان کلاب اردن با درخشش میسا جباره توانست از سد شهرداری سیرجان بگذرد و عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند.
رقیب رونالدو علیه دختران ایرانی/ خوشحالی اشتباهی دختران فوتبالیست ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرورزشی ، شکست بنیادکار در دیدار روز پایانی مقابل گوکولام هند باعث شد تا ازبک‌ها از میان گزینه‌های مدعی برای کسب عنوان قهرمانی خارج شوند و تنها تیم‌های شهرداری سیرجان و امان کلاب اردن شانس قهرمانی داشته باشند؛ نماینده ایران با دو پیروزی بخت اول قهرمانی بود و حداقل امتیاز از مسابقه مستقیم با حریف اردنی می‌توانست حکم قهرمانی شاگردان جهان‌نجاتی را امضا کند.

امان کلاب اما برای رسیدن به قهرمانی حتما باید در این مسابقه خانگی در مقابل دیدگان هوادارانش از سد حریف ایرانی می‌گذشت تا بتواند عنوان قهرمانی تورنمنت آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان غرب آسیا را از آن خود کند.

مصدومیت شدید زهرا علیزاده در بازی قبلی و توصیه پزشکان باعث شد تا او تنها تغییر ترکیب شهرداری سیرجان باشد و هستی فروزنده از ابتدا در ترکیب تیمش برای مسابقه حساس قرار گیرد.

از همان ابتدای بازی، بارش شدید باران در ورزشگاه عقبه اردن در جریان بود و روی عملکرد بازیکنان دو تیم موثر بود؛ با توجه به نیاز مبرم پیروزی نماینده اردن، آن‌ها نیمه اول بازی را تهاجمی آغاز کردند و مالکیت توپ را در اختیار داشتند. با این‌حال دو تیم از خلق موقعیت جدی روی دروازه‌ها در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی ناتوان بودند، معدود حملات اردنی‌ها هم با ایستادگی خوب شهرداری سیرجان نیز دفع شد.

در دقیقه ۳۰ نخستین موقعیت جدی بازی روی شلیک تماشایی هافبک امان کلاب شکل گرفت که ضربه والی او به شکلی خطرناک به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و برگشت داده شد؛ اولین موقعیت گلزنی شهرداری سیرجان هم روی ارسال ضربه ایستگاهی در دقیقه ۳۳ به دست آمد که سر افسانه چترنور به سوی دروازه اردنی‌ها خوب نبود و گلر حریف به خوبی توپ را در اختیار گرفت.

 بعد از تک موقعیت نماینده ایران، بازیکنان امان کلاب بار دیگر صاحب توپ و میدان شدند و دقیقه ۳۷ روی پاس پشت مدافعان شهرداری، میسا جباره صاحب موقعیت تک به تک شد که عارفه سیدکاظمی با واکنشی تماشایی توپ را برگشت داد؛ یک دقیقه بعد از این موقعیت، مجددا فرصت گلزنی برای جباره پیش آمد که او در میان مدافعان سیرجان به شکل چیپ به توپ ضربه زد اما ضربه او با اختلاف کم و به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۴ کار تیمی بازیکنان امان کلاب مدافعان شهرداری سیرجان را به اشتباه انداخت و با خطای رقیه جلال‌نسب در محوطه جریمه، داور به سود اردنی‌ها اعلام پنالتی کرد و VAR هم این پنالتی را تایید کرد.

میسا جباره که ۱۲۰ گل ملی را در کارنامه‌اش دارد، پشت ضربه پنالتی ایستاد و علی‌رغم تشخیص درست عارفه سیدکاظمی توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا اردنی‌ها پیش بیفتند. در اوقات تلف شده نیمه اول بازیکنان امان کلاب به دنبال گل دوم هم بودند که در این مسیر ناکام ماندند و نیمه اول با همان تک گل در دقیقه ۴۵ به پایان رسید. اگر این نتیجه تا پایان ۹۰ دقیقه باقی می‌ماند، با توجه به بررسی شرایط رودررو، برتری اردنی‌ها این تیم را قهرمان این تورنمنت می‌کرد.

بازیکنان امان کلاب نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و به دنبال تثبیت پیروزی خود بودند؛ آن‌ها با ارائه یک بازی منطقی و ساختار دفاعی مطمئن، توپ و میدان را در اختیار خود داشتند و به دنبال ایجاد موقعیت روی دروازه شهرداری سیرجان بودند. آن‌سوی میدان شاگردان جهان‌نجاتی شادابی همیشگی‌شان را نداشتند و فوتبال بی‌دقت و ناهماهنگی را از خود نشان دادند.

در دقیقه ۶۸، میسا جباره فرصت داشت تا دومین گل خود و تیمش را روی یک حرکت آکروباتیک به ثمر برساند که ضربه دیدنی او با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت؛ ۲۰ دقیقه پایانی برای جبران گل خورده، سیرجانی‌ها از لاک دفاعی خود خارج شدند اما خط دفاعی خوب امان کلاب اجازه خلق موقعیت به آن‌ها نمی‌داد.

 در دقیقه ۷۶ مسابقه در شلوغی و ازدحام ایجاد شده در درون محوطه جریمه امان کلاب که روی یک ارسال یک ضربه کرنر انجام شده بود، فرصت خوب گلزنی برای سیرجانی‌ها خلق شد اما نتوانستند از این فرصت بهره ببرند و توپ به راحتی در اختیار گلر امان کلاب قرار گرفت.

در دقیقه ۸۲ سرانجام حملات اردنی‌ها در نیمه دوم به ثمر نشست و گل دوم را در موقعیتی تک به تک روی پاس عالی میسا جباره پشت مدافعان شهرداری سیرجان، شهناز جبرین به ثمر رساند تا خیال بازیکنان امان کلاب از قهرمانی در آسیا آسوده شود.

بعد از گل دوم و در ۱۰ دقیقه پایانی بازی هم بازیکنان تیم میزبان به خوبی از اندوخته خود دفاع کردند و بازی را در اختیار داشتند و بازیکنان شهرداری سیرجان از تهدید دروازه حریف ناتوان بودند؛ حتی در دقیقه ۸۷، باز هم میسا جباره ستاره ۳۲ ساله امان کلاب خط دفاعی شهرداری سیرجان را بهم ریخت و در آستانه گل سوم بود که فرصت برای اردنی‌ها از دست رفت.

در دقیقه ۹۰+۳ بی‌دقتی مدافع امان کلاب و خطا روی شبنم بهشت باعث شد تا داور مسابقه اعلام پنالتی کند و VAR هم پنالتی اعلام شده را تایید کرد؛ افسانه چترنور این پنالتی را به گل تبدیل کرد اما این گل تاثیری در به دست آوردن قهرمانی برای شهرداری سیرجان نداشت و بعد از این ضربه پنالتی داور سوت پایان بازی را به صدا در آورد و برتری امان کلاب را اعلام کرد.

از نکات جالب‌توجه بازی می‌توان به تشویق بی‌وقفه هواداران اردنی اشاره داشت، آن‌ها از دقیقه یک تا پایان مسابقه تیم خود را تشویق می‌کردند و جو حاکم بر ورزشگاه را بر علیه نماینده ایران کرده بودند.

بارش شدید باران از ابتدای مسابقه تا انتهای بازی هم از نکات مهم دیگر بازی در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه امان کلاب بود.

با شکست امشب شهرداری سیرجان، امان کلاب اردن به لطف برتری در بازی رودررو توانست عنوان قهرمانی تورنمنت آزمایشی باشگاه‌های فوتبال زنان غرب آسیا را با کسب ۶ امتیاز از آن خود کند و نماینده ایران با ۶ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت؛ گوکولام هند و بنیادکار ازبکستان هم رتبه سوم و چهارم رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند.

عجیب آن‌که بعد از سوت پایانی بازی، لحظاتی بازیکنان سیرجانی خوشحالی کردند و تصورشان این بود که با گل به ثمر رسیده، قهرمانی از آن نماینده ایران است که این‌چنین نبود و بلافاصله مراسم جشن قهرمانی تیم امان کلاب برگزار شد و جام قهرمانی به این تیم اهدا گردید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید