زلزله 4/5 ریشتری قلعه قاضی را لرزاند

کدخبر: ۴۵۴۵۴۳
اقتصادنیوز: زلزله ای به بزرگی ۴.۵ ریشتری در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۹ و ۴۹دقیقه و ۲۷ ثانیه امشب قلعه قاضی در استان هرمزگان را لرزاند.
زلزله 4/5 ریشتری قلعه قاضی را لرزاند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. 

کانون این زلزله در موقعیت ۲۷.۵۶ عرض شمالی و ۵۶.۲۴ طول شرقی ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران دو زلزله نسبتا شدید با بزرگای ۶.۴ در مقیاس امواج درونی امروز یکشنبه ۲۳ آبان ماه شهر فین در هرمزگان را لرزاند.  این زمین لرزه ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری از زمین به وقوع پیوسته است.  طول جغرافیایی این زمین لرزه ۵۶.۱۳،  عرض جغرافیایی آن ۲۷.۵۶ و عمق زمین‌لرزه ۱۵ کیلومتر محاسبه شده است.

این زلزله در ۲۵ کیلومتری فین، ۴۲ کیلومتری قلعه قاضی (هرمزگان)،  ۴۳ کیلومتری بندرعباس (هرمزگان) و ۳۱۷ کیلومتری کرمان رخ داده است.

همچنین زلزله دیگری با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین امروز بار دیگر فین در استان هرمزگان را لرزاند. این در حالی است که یک دقیقه قبل از آن زمین لرزه‌ای با بزرگای ۶.۴ در همین منطقه از کشور رخ داده بود. این زمین لرزه نیز ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است. طول جغرافیایی این زمین لرزه ۵۶.۱۳ و عرض جغرافیایی آن ۲۷.۵۶ اعلام شده است. این زمین لرزه در فاصله ۲۴ کیلومتری فین (هرمزگان)، ‌ ۴۲ کیلومتری قلعه قاضی (هرمزگان) و ۴۳ کیلومتری بندرعباس (هرمزگان) رخ داد.  کانون این زمین لرزه در فاصله ۴۳ کیلومتری بندرعباس و ۳۱۶ کیلومتری کرمان اعلام شد.

پس از وقوع این دو زلزله نسبتا شدید تاکنون ۱۸ پس لرزه دیگر به وقوع پیوسته است که بزرگای آنها بین ۲.۹ تا ۴.۵ در مقیاس امواج درونی بوده است.

این درحالیست که فین، قلعه قاضی، فارغان و قشم از این پس لرزه‌ها بی‌نصیب نبوده‌اند و متاسفانه تاکنون این پس لرزه ها باعث رعب و وحشت مردم شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید