دستور فوری جبلی به صداوسیمای هرمزگان

کدخبر: ۴۵۴۵۸۱
مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس عملکرد رادیو و تلویزیون این مرکز پس از زلزله هرمزگان را تشریح کرد. به گفته وی از نخستین لحظات وقوع این زمین لرزه، صدای هرمزگان به رادیو بحران تبدیل شد.
دستور فوری جبلی به صداوسیمای هرمزگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مهران جلایی، مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس با تشریح عملکرد همکارانش پس از وقوع زمین لرزه روز یکشنبه ـ ۲۳ آبان ماه ـ همچنین خاطرنشان می کند: دکتر جبلی در دستوری فوری تاکید کرده بود، «با توجه به عدم دسترسی برخی از هموطنان هرمزگانی به شبکه‌های تلویزیونی، شبکه رادیویی مکلف است، به طور مستمر و جامع تا فردای روز زلزله (دوشنبه) نسبت به اطلاع‌رسانی درباره زلزله هرمزگان اقدام کند».

جلایی یادآور می شود: صداوسیمای مرکز هرمزگان پوشش خبری زمین لرزه عصر یکشنبه در حوالی بندرعباس را از نخستین لحظات وقوع حادثه بر روی آنتن و فضای مجازی در دستور کار قرار داده و صدای این مرکز به صورت ویژه، همچنان به ارائه اطلاعات لازم به مخاطبان اقدام می‌کند.

دو زمین لرزه به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر عصر امروز حوالی فین در استان هرمزگان را لرزاند؛ زمین لرزه‌ای که چندین پس لرزه نسبتا شدید هم داشت و موجب لغزش رشته‌کوه‌های منطقه و خسارات دیگری شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس در این زمینه اظهار می کند: با توجه به حساسیت بالای موضوع و لزوم اطلاع‌رسانی سریع، جامع و دقیق از ابعاد حادثه و خسارات ناشی از آن، امدادرسانی‌ها و ارائه داده‌های آماری و اطلاعات ایمنی و پیشگیرانه به مردم، صدا و سیمای مرکز هرمرگان از لحظات اولیه وقوع زلزله با قطع برنامه‌های عادی خود اقدام به پوشش خبری همه وقایع مربوط به آن کردند.
گفت‌وگو با مسئولان استانی و کشوری به صورت میدانی یا تماس تلفنی با آنها در بخش‌های مختلف خبری، ارتباط مستقیم و حضور خبرنگاران در نقاط حادثه‌دیده و در بین مردم و تصاویر زنده و لحظه‌ای از بخش‌های مختلف منطقه وقوع زمین لرزه، اقداماتی بودند که صداوسیمای این مرکز در دستور کار قرار داده و همچنان به صورت ویژه، پوشش خبری آن را ادامه می‌دهد.

به گفته این مقام مسوول در صداوسیما، «برقراری ده‌ها تماس رادیویی و تلویزیونی با شبکه‌های سراسری برای ارائه اطلاعات کاملی از وضعیت زلزله و مردم حادثه‌دیده و نیز پس لرزه‌های رخ داده در استان، از دیگر اقدامات مرکز هرمزگان بوده است.»

جلایی تاکید می کند: پیرو دستور رئیس سازمان این روند اطلاع رسانی تا عادی شدن شرایط و حل مشکلات آسیب دیدگان از زلزله ادامه خواهد داشت.

دستور فوری جبلی به صداوسیمای هرمزگان با وقوع زلزله
تصویری از زلزله هرمزگان که توسط صداوسیمای این مرکز در اختیار ایسنا قرار گرفته است

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید