اعمال محدودیت کرونایی برای واکسینه نشده‌ها

کدخبر: ۴۵۴۷۰۶
مقامات برخی از کشورها محدودیت‌های جدیدی را برای افراد واکسینه نشده در نظر گرفته اند و این درحالیست که بسیاری از مسئولان بهداشتی در تلاش برای افزایش واکسیناسیون علیه کرونا هستند.
اعمال محدودیت کرونایی برای واکسینه نشده‌ها

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، احتمال ابتلای افراد واکسینه نشده به کروناویروس پنج برابر بیشتر از افرادی است که واکسینه شده اند و ۱۰ برابر بیشتر در معرض مرگ و میر ناشی از کرونا هستند.

اتریش یکی از کشورهایی است که به اعمال محدودیت برای افراد واکسینه نشده اقدام کرده و به گفته صدراعظم این کشور، تمامی افراد ۱۲ سال به بالا که در برابر کروناویروس واکسینه نشده اند از امروز (دوشنبه) قرنطینه می شوند چرا که تنها ۶۵ درصد افراد واجد شرایط به تزریق واکسن کووید-۱۹ اقدام کرده اند.

دولت سنگاپور نیز هفته گذشته اعلام کرد که پوشش خدمات درمانی برای افرادی که به انتخاب خود در برابر کرونا واکسینه نشده اند از هشتم دسامبر متوقف می شود.

دولت نیوزلند همچنین از اجباری شدن واکسیناسیون نیروی کار خبر داده و کسب‌وکارهایی از جمله آرایشگاهها، کافه‌ها و سالن‌های ورزشی باید اطمینان حاصل کنند که کارکنان آنها واکسینه شده‌اند تا بتوانند فعالیت داشته باشند.

در نیو ساوت ولز، استرالیا نیز افراد بالای ۱۶ سال که در برابر کرونا واکسینه نشده اند دیگر مجاز به حضور در محل سکونت افراد دیگر نیستند.

همچنین در برخی از ایالت های آلمان واجدین شرایط واکسیناسیون که از این کار سر باز زده اند از حضور در اماکن سرپوشیده مانند رستوران ها منع می شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بر اساس آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز، تقریبا ۴۰ درصد از جمعیت جهان به طور کامل در برابر کروناویروس واکسینه شده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید