جنگنده بدون خلبان روسیه در نمایشگاه دوبی رونمایی شد

کدخبر: ۴۵۴۷۱۳
جنگنده‌ سبک و بدون خلبان «چک میت» روسیه برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی هوایی دوبی به نمایش خارجی گذاشته شده است.
جنگنده بدون خلبان روسیه در نمایشگاه دوبی رونمایی شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، در دفتر مطبوعاتی شرکت دولتی "راس تک" روسیه اعلام شد که این شرکت برای نخستین بار جنگنده‌ سبک و بدون خلبان «چک میت» (Checkmate) را در نمایشگاه بین المللی هوایی دوبی "DubaiAirshow-2021" به نمایش گذاشته است.

تاس گزارش داد، این جنگنده سبک نسل پنجم توسط شرکت هواپیما سازی متحد "سوخوی" روسیه ساخته شده که اکنون برای نخستین بار است که در خارج از مرزهای روسیه به نمایش درآمده است. جنگنده پیشرفته و بدون خلبان «چک میت» نخستین بار در نمایشگاه بین المللی هوا-فضای "ماکس-2021" مسکو با حضور "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه رونمایی شد.

شرکت "راس تک" همچنین ویدئوی جدیدی از این جنگنده‌ را در یوتیوپ منتشر کرده و اطلاعاتی درباره این هواپیما ارائه داده است.

به گفته مسئولان، نخستین پرواز هواپیمای «چک میت» برای سال 2023 برنامه ریزی شده و قیمت آن 25 الی 30 میلیون دلار خواهد بود. این جنگنده قادر به حمل انواع موشک‌های هدایت شونده و غیرهدایت شونده و بمب‌های هوایی است.

آغاز تحویل سامانه موشک‌های اس-400 روسی به کشور هند

در خبر دیگری گزارش شده، "الکساندر میخییف" رئیس شرکت "راس آبارون اکسپورت" روسیه نیز امروز در حاشیه نمایشگاه هوایی دوبی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تحویل سامانه موشک‌های ضدهوایی اس-400 به هند، زودتر از موعد مقرر آغاز شده است.

میخییف یادآور شد که نخستین مجموعه هنگ سامانه موشک‌های اس-400 تا پایان سال جاری میلادی (تا قبل از 11 دی ماه) به طرف هندی تحویل داده خواهد شد و بلافاصله پس از سال نو میلادی، متخصصان روسی برای تحویل تجهیزات فنی این سامانه در محل استقرار آنها حضور خواهند یافت.  به گفته این مقام روس، نیروهای متخصص  هوایی هند پیش از این دوره آموزشی لازم برای کار با این سامانه موشکی روسی را تکمیل کرده‌اند.

علاوه بر این، یک مقام آگاه در وزارت دفاع روسیه نیز در حاشیه این نمایشگاه در پاسخ به سئوال خبرنگاران، اعلام کرد که نخستین سامانه دفاع ضدهوایی راهبردی اس-550 که در حال ساخت است، تا سال 2025 به نیروهای مسلح روسیه تحویل داده خواهد شد. به گفته وی، تحویل این سامانه راهبردی در چارچوب برنامه دولتی تسلیحاتی تا سال 2027 در نظر گرفته شده است.

نمایشگاه بین المللی هوایی دوبی "DubaiAirshow-2021" از 14 الی 18 نوامبر (23 الی 27 آبان ماه) در امارات متحده عربی جریان دارد و روسیه انواع محصولات هوایی خود را در این نمایشگاه برای جهانیان به نمایش درآورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید