افشاگری یک روزنامه اسرائیلی درباره پسر قذافی

کدخبر: ۴۵۴۷۵۲
اقتصادنیوز: یک روزنامه اسرائیلی فاش کرد که پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی روابط رژیم صهیونیستی با حاکمیت پدرش را مدیریت می‌کرده است.
افشاگری یک روزنامه اسرائیلی درباره پسر قذافی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، با وجود اینکه معمر قذافی از سرسخت‌ترین حامیان مساله فلسطین بود و از گروه‌های مسلح فلسطینی حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزشی می‌کرد؛ اما پسرش سیف‌الاسلام پیش از این با اسرائیلی‌ها آشکارا دیدار کرده بود.

روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد، در حال حاضر روابط رسمی میان دو طرف (لیبی و رژیم صهیونیستی) وجود ندارد؛ اما رژیم صهیونیستی و حاکمیت قذافی پیش از این در مورد مسایل دیپلماتیک و انسانی با هم در تماس بودند.

همچنین هاآرتص نوشت، سیف‌الاسلام این تماس‌ها و رایزنی‌ها را از طریق تاجران یهودی لیبیایی الاصل مدیریت می‌کرد، یکی از این تاجران فردی به نام والتر اربیب بود که فعالیت‌هایش در کانادا متمرکز بود.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه نوشت، "اسرائیل" به دلیل موقعیت استراتژیک جغرافیایی لیبی در دریای مدیترانه و نزدیکی آن به مرزهای مصر و نیز به دلیل اقلیت بزرگ یهودیان لیبی در اراضی اشغالی و تاثیر آنها بر سایر یهودیان لیبی که به ایتالیا مهاجرت کردند، به این کشور توجه دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که کمیساریای انتخابات در لیبی روز یکشنبه اعلام کرد که درخواست کاندیداتوری سیف‌الاسلام در انتخابات ریاست جمهوری را در دفتر خود در شهر سبها دریافت کرده است.

سیف‌الاسلام درواقع ۱۰ سال پس از کشته شدن پدرش به دست تعدادی انقلابی خشمگین در جریان انقلاب ۱۷ فوریه ۲۰۱۱ دوباره به عرصه سیاسی لیبی بازمی‌گردد.

بیانیه رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره روابط سیف‌الاسلام با اسرائیلی‌ها پیش از سقوط حاکمیت پدرش بود.

همچنین هاآرتص نوشت، خلیفه حفتر، دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری لیبی پسرش، صدام را به تل‌آویو فرستاد تا از اسرائیل کمک نظامی و دیپلماتیک بگیرد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری لیبی ۲۴ دسامبر آتی برگزار شود.

مهلت نام‌نویسی کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری تا ۲۲ نوامبر جاری و برای انتخابات پارلمانی تا هفتم دسامبر آتی ادامه دارد، این در حالی است که اختلاف‌نظرها درباره قانون انتخابات میان پارلمان از یک سو و شورای عالی کشور، دولت وحدت ملی و شورای ریاستی از سوی دیگر ادامه داشته و خطر تعویق در برگزاری انتخابات وجود دارد.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین‌المللی پاریس درباره لیبی در بیانیه پایانی خود تمامی کسانی که چه در داخل چه خارج لیبی برای مانع‌تراشی در برگزاری انتخابات تلاش کنند، تهدید به تحریم کردند.

این در حالی است که مردم لیبی امیدوار هستند که این انتخابات به درگیری مسلحانه در این کشور پایان دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید