بازسازی در مناطق زلزله‌زده فین آغاز شد

کدخبر: ۴۵۵۰۳۲
اقتصادنیوز: مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: آواربرداری از منطقه زلزله‌زده روستای گیشان از توابع فین آغاز شد.
بازسازی در مناطق زلزله‌زده فین آغاز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: آواربرداری از مناطق زلزله‌زده فین در هرمزگان از عصر امروز و با حضور تجهیزات لجستیکی نیروی دریایی سپاه و راهداری از روستای گیشان غربی آغاز شد.

وی افزود: برآوردها حاکی از آن است که ۶۵۰ منزل مسکونی نیاز به نوسازی و بیش از دو هزار واحد مسکونی نیز نیاز به بازسازی و تعمیرات دارد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، معمولا آواربرداری به فاصله ۴ تا ۵ روز از زمان زلزله آغاز می‌شود اما با توجه به تأکیدات معاون اول رییس جمهور و استاندار هرمزگان و با بسیج مطلوب امکانات از سوی دستگاه‌ها، عصر امروز آوار برداری از روستای گیشان غربی آغاز شد.

حسن زاده خاطرنشان کرد: کار بازسازی با همکاری بنیاد مسکن صورت خواهد گرفت و برنامه داریم تا نمایندگان بانک‌های عامل به منظور تسهیلات به مردم در فین مستقر و همچنین کار صدور پروانه ساختمانی نیز در حداقل زمان ممکن آغاز شود.

وی گفت: این فرصت مطلوبی برای بازسازی و مقاوم سازی در روستاها است و خدای متعال را شاکریم که این زلزله خسارات جانی وسیعی در پی نداشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید