حمله پهپادی نیروهای یمنی علیه عربستان

کدخبر: ۴۵۵۳۳۸
سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی می‌گوید یک فروند پهپاد انفجاری توسط نیروهای یمن به جنوب عربستان سعودی شلیک شده است.
حمله پهپادی نیروهای یمنی علیه عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌های عربی بامداد پنجشنبه از عملیات پهپادی نیروهای مسلح یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

شبکه «العربیه» در خبری فوری به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نوشت ۱ فروند پهپاد انفجاری توسط نیروهای یمن به سمت فرودگاه «أبها» واقع در جنوب عربستان سعودی شلیک شده است.

ائتلاف سعودی البته به روال ادعاهای دروغین همیشگی، مدعی شد که این پهپاد را پیش از برخورد به زمین رهگیری کرده است.

العربیه اما نوشت: «ترکش‌ها و قطعات این پهپاد هدف گرفته شده، در داخل محوطه فرودگاه أبها سقوط کرده است».

به نوشته شبکه «الجزیره»، سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی در ادامه ادعاهایش افزود: «ما اقدامات لازم برای حفاظت از خود مطابق با قوانین بین‌المللی را انجام می‌دهیم».

طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده ‌اند. استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

روز چهارشنبه بود که پس از انتشار گزارش‌های متعدد درباره پیشروی چشمگیر نیروهای صنعاء در استان‌های مأرب (شرق صنعاء) و الحدیده (غرب یمن)، منابع خبری گزارش دادند که ارتش یمن بر دو منطقه دیگر در جنوب مأرب مسلط شده‌ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید