خبر مهم از آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در ایران

کدخبر: ۴۵۵۴۴۹
دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت اظهار کرد: تاکنون ۸۴ درصد گروه هدف کشور که جمعیتی بالغ‌بر ۶۷ میلیون نفر را شامل می‌شود یک دُز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.
خبر مهم از آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دکتر بهرام عین اللهی پنجشنبه در حاشیه شورای اداری شهرستان طارم در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۸۴ درصد گروه هدف کشور که جمعیتی بالغ بر ۶۷ میلیون نفر را شامل می شود یک دُز واکسن کرونا تزریق کرده اند، گفت: ۶۸ درصد مردم نیز ۲ دُز واکسن تزریق کرده که امیدواریم در چند هفته آینده این رقم به بالای ۸۰ درصد برسد.

وی افزود: ۶۸ درصد مردم نیز ۲ دُز واکسن تزریق کرده که امیدواریم در چند هفته آینده این رقم به بالای ۸۰ درصد برسد.

عین الهی با بیان اینکه در کشورهای همجوار و کشورهای اروپایی ، آمریکایی و روسیه شاهد موج ششم کرونا هستیم باید عادی انگاری را کنار بگذاریم و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا در دام موج ششم کرونا گرفتار نشویم، افزود: در مورد کسانی که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده اند ستاد کرونا تصمیم گیری می کند. ستاد کرونا بیشتر معتقد به قرنطینه هوشمند است تا افرادی که واکسن نزده اند در تجمع حضور پیدا نکنند.

وزیر بهداشت گفت در مقابله با بیماری کووید ۱۹ مهم ترین اقدام واکسیناسیون است. تزریق واکسن در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری بسیار موثر است لذا به هموطنان توصیه می شود هرچه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا بر مقابله با کرونا موفق شویم.

عین الهی با تاکید بر اینکه ناچاریم مدت های زیادی با کرونا زندگی کنیم، گفت: نباید عادی انگاری و ساده انگاری کرده و نکات بهداشتی را فراموش کنیم. باید با کرونا زندگی کنیم.

وزیر بهداشت نسبت به روند پیری جمعیت کشور هشدار داد و گفت: ایران در حال تغییر از یک کشور جوان و شاداب به یک کشور پیر است بطوری که حدود ۱۲ درصد از مردم کشور مسن هستند که در چند سال آینده این رقم به ۳۰ درصد افزایش می یابد.

عین الهی بر لزوم افزایش جمعیت و جوان سازی جمعیت را مرود تاکید قرلر داد و گفت: وزارت بهداشت در این راستا گام های اساسی خواهد برداشت که در اولین گام قرار دادن هزینه ناباروری در تعهدات خدمات بیمه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید