این فیلم هندی گوی سبقت را از «پدرخوانده» گرفت!

کدخبر: ۴۵۵۶۶۹
اقتصادنیوز: فیلم هندی «پیروزی بهیم» در بانک اطلاعاتی اینترنتی فیلم ها، جایگاه ششاهکارهای بزرگ تاریخ سینما مانند «پدرخوانده» و «رستگاری در شاوشنک» را گرفت.
این فیلم هندی گوی سبقت را از «پدرخوانده» گرفت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، فیلم «زنده‌باد بهیم (‌Jai Bhim)» با امتیاز کاربران بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها (IMDB) از فیلم‌های مهم تاریخ سینما بالاتر ایستاد و پرامتیازترین فیلم این وب‌سایت لقب گرفت. 

این محصول تازه سینمای تامیل هند، روایت ظلم‌هایی است که بر دالیت‌ها (نجس‌ها یا پایین‌ترین طبقه در نظام کاستی) می‌رود و صحنه آغازین آن افسران پلیسی را در حال دسته‌بندی مظنون‌ها بر اساس طبقه اجتماعی‌شان نشان می‌دهد. 

این فیلم هندی بالاتر از «پدرخوانده» ایستاد!

دالیت‌ها حدود ۲۰ درصد جمعیت هندوستان را تشکیل می‌دهند و علیرغم حمایت قانونی هنوز از تبعیض‌های سنتی رنج می‌برند. 

نام فیلم برگرفته از شعاری بود که در پی مبارزات بهیمراو رامجی آمبدکار بر سر زبان‌ها افتاد.  آمبدکار سیاست‌مدار و اصلاح‌گر اجتماعی هندی مشهور به باباصاحب مشهور الهام‌بخش جنبش مدرن بودایی و کارزار مخالفت با تبعیض‌های اجتماعی علیه دالیت‌ها (نجس‌ها) و همچنین حمایت از حقوق زنان و کارگران بود.

«زنده‌باد بهیم» بخشی از موج تازه فیلم‌هایی است که فیلمسازان جوان در سینمای تامیل هند برای نمایش تبعیض علیه دالیت‌ها می‌سازند. 

امتیازهایی که کاربران در آی‌ام‌دی‌بی به «زنده‌باد بهیم» داده‌اند، نشان می‌دهد که فیلم توانسته است نظر مثبت کاربران را جلب کند. این فیلم با امتیاز ۹.۶ در جایگاهی بالاتر از فیلم‌های بزرگ تاریخ سینما چون «رستگاری در شائوشنک» و «پدرخوانده» ایستاده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید