مسافر لجبازی که ۲.۵ سال در فرودگاه زندگی کرد!

کدخبر: ۴۵۵۷۸۰
عدم اجازه پرواز به یک مسافر موجب شده بود تا او به مدت ۲.۵ سال در فرودگاه سرگردان باشد.
مسافر لجبازی که ۲.۵ سال در فرودگاه زندگی کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک مرد ۴۴ ساله لیبیایی که حدود چند سال در فرودگاهی در فیلیپین سرگردان بود، سرانجام اجازه خروج از این کشور را دریافت کرد. بنا به گزارش روزنامه فیلیپینی مانیلا بولتون، پس از موافقت کانادا با  درخواست پناهندگی  «جانسون امانوئل جوسیا»، او موفق شد تا  فرودگاه بین المللی  نینوی آکیونو در شهر پاسای فیلیپین را ترک کند. این مرد جوان به مدت ۲.۵ سال در این فرودگاه زندگی می‌کرد.

این  تبعه  لیبیایی در تاریخ ۲۱ آوریل سال ۲۰۱۹ با یک پرواز شرکت هواپیمایی فیلیپین ایرلاینز از گوانگ‌ژو چین وارد این کشور شده بود. قرار بود طبق برنامه او با یک پرواز شرکت هواپیمایی کنیا ایر در تاریخ چهارم اکتبر فیلیپین را ترک کند که از سوار شدن وی به هواپیما جلوگیری شد. دیگر مسافر آفریقایی با نام «آلیان اِنجوگهو آچا» اهل کامرون نیز پس از رد درخواست پناهندگی اش به همراه جوسیا از سال ۲۰۱۹ در این فرودگاه سرگردان بودند. آن‌ها به دلایل نامعلوم از بازگشت به کشور خود خودداری می‌کردند. جوسیا و آچا در طی این مدت در سالن ترانزیت فرودگاه به سر می‌بردند.

در حالی که وضعیت آچا که در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۱۹ به عنوان مسافر از بانکوک، پایتخت تایلند وارد فیلیپین شده نامعلوم است، اما جوسیا به ترمینال یک فرودگاه نینوی آکیونو منتقل شده تا در روزهای آینده برای پرواز به کانادا آماده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید