آخرین خبرها از طرح ترافیک تهران

کدخبر: ۴۵۵۸۳۷
در این مطلب آخرین جزئیات و تغییرات طرح‌ ترافیک تهران را بررسی خواهیم کرد.
آخرین خبرها از طرح ترافیک تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین در ایامی که همه‌گیری به اوج خود رسیده بود طرح ترافیک برداشته شده بود همچنین طرح ترافیک تهران هم همیشه در فصل‌های مختلف دست خوش تغییرات زمانی می‌شود و شامل جزئیات بسیاری است که شهروندان نیاز دارند بدانند. 

تغییرات طرح ترافیک تهران

بر اساس آخرین اطلاعیه جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، از روز ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت اجرا طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ۷:۳۰ تا ۱۷ اجرا خواهد شد. در این اطلاعیه ذکر شده است که با توجه به تغییرات ساعت کار اداره‌ها و سازمان‌ها به ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ ساعت اجرای طرح ترافیک شهر تهران هم از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ خواهد بود. قبل از این اطلاعیه، ساعت طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا ۸:۳۰ تا ۱۶ بود و شهروندان می‌توانستند یک خروج رایگان بعد از ساعت ۱۴:۳۰ داشته باشند که همچنان به قوت خودش باقی است.

همچنین ساکنان طرح ترافیک، یعنی کسانی که در محدوده طرح ترافیک سکونت دارند می توانند پس از ساعت ۱۴:۳۰ به محدوده طرح، یک ورود رایگان داشته باشند. عوارض تردد در محدوده‌های ترافیکی برای هر خودرویی متفاوت است. با توجه به ساعات تردد، نوع معاینه فنی، محدوده تردد، محدوده سکونت و ثبت تصاویر پردازش و محاسبه می‌شود.

جریمه ها و عوارض طرح ترافیک

با توجه به اینکه محل زندگی شما کجا باشد و در چه ساعتی بخواهید به طرح ترافیک ورود کنید، هزینه طرح ترافیک متفاوت است. در واقع جریمه طرح ترافیک فرمول ثابتی ندارد و با توجه به متغیرها متفاوت است. برای این که خیلی درگیر محاسبه هزینه‌های طرح نشوید یا اگر قصد خرید طرح را داشته باشید، بهتر است که طرح ترافیک را قبلاً رزرو کنید و بعد از آن وارد محدوده طرح ترافیک شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره طرح ترافیک به سایت تهران من مراجعه کنید یا با شماره ۱۳۷ کد ۵ تماس حاصل نمایید.

 

اجرای طرح ترافیک در شهرهای دیگر

شهرهای اصفهان، شیراز، تبریز هم مانند تهران طرح ترافیک را اجرا می‌کنند. این شهرها زمانی که همه‌گیری کرونا در کل کشور شدت گرفت، به جای طرح ترافیک از طرح زوج و فرد استفاده کردند. در کل توجه کنید که قبل از ورود به محدوده طرح ترافیک یا طرح آلودگی هوا، از آخرین تغییرات و جزئیات آن اطلاع داشته باشید تا اگر قصد ورود به طرح را دارید، اقدام به خرید طرح کنید.

محدوده های طرح ترافیک

  • محدوده طرح ترافیک که همانند حلقه‌ مناطقی را احاطه کرده، شامل تمام مسیرها و شریان های ارتباطی ما بین خیابان‌های مطهر، کارگر، شریعتی، ۱۷ شهریور و شوش می‌شود.
  • محدوده طرح کنترل آلودگی هوا هم از سمت شمال بزرگراه همت، از شرق بزرگراه امام علی، از جنوب بزرگراه بعثت و از غرب بزرگراه نواب و چمران را تحت پوشش قرار داده است

این ۲ طرح یعنی ترافیک و کنترل آلودگی هوا ( زوج و فرد سابق) در ناحیه مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود. برای جلوگیری از جریمه خودرویتان در این محدوده‌ها باید در سامانه تهران من مشخصات خودتان و خودرویتان را ثبت کنید تا عضوی از این سیستم هوشمندسازی شده شوید.

 محدودیت تردد بین شهری

جدیدترین تغییرات محدودیت‌های تردد و طرح ترافیک تهران

  • جریمه برای محدودیت تردد بین شهری، رفت یا برگشت به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.
  • جریمه برای محدودیت تردد بین شهری، رفت یا برگشت به شهرهای قرمز یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

محدودیت تردد شبانه شهری

همچنین در سطح شهر تهران هم از ساعات ۱۰ شب به بعد طرح تردد شبانه هنوز اعمال می‌شود. محدودیت تردد شبانه در شهر تهران و شهرهای دیگر از پاییز سال ۹۹ اعمال شد و تا به امروز که ۵ پیک کرونایی را گذرانده‌ایم، هنوز طرح تردد شبانه در اقصی نقاط کشور در حال اجراست.

تمام این سخت‌گیری‌ها برای جلوگیری از جابجایی‌های بی‌مورد و غیرضروری شهروندان اعمال شده است. تردد شبانه بین ساعات ۲۲ تا ۳ بامداد پابرجاست و شهروندانی که در این ساعات با خودروی خود بیرون باشند، توسط دوربین‌های هوشمند مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

 درباره مجوز تردد بین شهری

مجوز تردد بین شهری برای عبور و مرور افرادی است که به دلایل مهم و ضروری می‌خواهند بین شهرها عبور و مرور داشته باشند. برای همین این امکان برای شهروندان فراهم شده که با مراجعه به فرمانداری شهر مبدأ، برای اخذ مجوز تردد بین شهری در ساعت ممنوعه تردد شبانه، اقدام کنند.

با افزایش روند واکسیناسیون و بهبود شرایط همه گیری  ممنوعیت تردد بین شهرهای زرد و آبی برداشته شده است و تنها برای ورود به شهرهای نارنجی و قرمز به مجوز نیاز است. سامانه taradodtehran.com راه اندازی‌ شده تا شهروندان برای رفت و آمد در شرایط ضروری و خاص بتوانند برای اخذ مجوز تردد بین شهری اقدام کنند.

ثبت درخواست تردد بین شهری

  • برای ثبت درخواست از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۱ صبح می‌توانید اقدام کنید.
  • هر ماه فقط یکبار اجازه درخواست مجوز تردد دارید.
  • بعد از ثبت درخواست و تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک، کد رهگیری از طریق سامانه اینترنتی و پیامک دریافت خواهید کرد.
  • پس از بررسی و تأیید اطلاعات بارگذاری شده از سوی فرمانداری، پیامک تأیید نهایی برای متقاضیان مجوز تردد ارسال خواهد ‌شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید