ژنرال ارشد نیروی فضایی: آمریکا عقب مانده است

کدخبر: ۴۵۶۰۶۸
یک مقام ارشد فضایی ارتش آمریکا روز شنبه اذعان کرد که ایالات متحده باید به سرعت عقب ماندگی اش در زمینه قابلیت های فراصوت را به اندازه قابلیت های پکن و مسکو برساند.
ژنرال ارشد نیروی فضایی: آمریکا عقب مانده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، یک مقام ارشد فضایی ارتش آمریکا روز شنبه اذعان کرد که ایالات متحده باید به سرعت عقب ماندگی اش در زمینه قابلیت های فراصوت را به اندازه قابلیت های پکن و مسکو برساند.

ژنرال «دیوید تامپسون» معاون بخش عملیات های فضایی ارتش آمریکا طی سخنانی در همایش بین المللی امنیت در شهر «هالیفکس» در کانادا در این رابطه گفت: ما به اندازه چینی ها و یا روس ها در رابطه با برنامه های فراصوت، پیشرفته نیستیم.

تامپسون پس از اظهارات عمومی اش در این همایش در گفتگو با پولیتیکو در این رابطه ادامه داد که نیروی فضایی آمریکا در حال کار کردن بر روی این مسئله است که به چه نوع ماهواره هایی برای ردیابی موشک های فراصوت نیاز دارد.

وی در ادامه با اشاره به ضعف آمریکا در این زمینه افزود: این مسئله چالشی جدید است، اما به این صورت هم نیست که پاسخی برایش نداشته باشیم و ما فقط باید آن را درک کرده، به طور کامل طراحی اش کنیم و بعد آن را به پرواز دربیاوریم.

تامپسون در ادامه گفت در حالی که هیچ جدول زمانی برای وقتی که این ماهواره‌های جدید می‌توانند وارد مدار شوند، وجود ندارد، «ما به سرعت در حال تغییر رویکرد و جدول زمانی هستیم».

همچنین آدمیرال «جان آکویلینو» فرمانده ناوگان «ایندوپاسیفیک» آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه همایش مذکور، مدعی شد: برای کسی جای تعجب نیست که چین در حال توسعه قابلیت هایی است که متحدان و شرکای همفکر آن را منفی ارزیابی می کنند.

موشک های فراصوت با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت پرواز می کنند، اما توانایی آنها برای سر خوردن روی جو در حالی که با چنین سرعت بالایی تغییر جهت می دهند، ردیابی و انهدام آنها را با رادارهای موجود عملا غیرممکن می کند.

چندی پیش روسیه پرتاب موشک فراصوت «زیرکان» را از زیر دریایی هسته ای خود و قبل از آن نیز از ناوشکن های نیروی دریایی اش، با موفقیت آزمایش کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید