هشدار جدی مسکو به آمریکا

کدخبر: ۴۵۶۲۳۵
اقتصادنیوز: براساس گزارش خبرگزاری تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه برگزاری رزمایش آمریکا و استونی را نادیده گرفتن هشدار مسکو خواند و آن را نمونه‌ای از اقدامات تحریک آمیز آمریکا و متحدانش علیه روسیه برشمرد.
هشدار جدی  مسکو به  آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، وزارت خارجه روسیه درباره برگزاری رزمایش آمریکا و استونی در نزدیکی مرزهای این کشور هشدار داد و تاکید کرد که ناتو به تمایل خود برای افزایش تنشها در اطراف مرزهای روسیه ادامه می‌دهد. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه برگزاری رزمایش آمریکا و استونی را نادیده گرفتن هشدار مسکو خواند و آن را نمونه‌ای از اقدامات تحریک آمیز آمریکا و متحدانش علیه روسیه برشمرد. 

وی افزود: روسیه به ناتو در زمینه افزایش تنشها در نزدیکی مرزهای ما هشدار می‌دهد؛ اما ناتو سکوت می‌کند و به رفتارهای تحریک آمیز خود ادامه میدهد. 

زاخارووا متذکر شد، در رزمایشها و تمرینهای نظامی پنتاگون در استونی چیزی نیست مگر یک پایگاه قوی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه. این رزمایشها هیچ هدف دیگری ندارد. این واقعیت که این رزمایش چند روز بعد از امضای توافق نظامی میان آمریکا و استونی در حال برگزاری است، نقشه ها و طرحهای ناتو برای تنش زایی و اقدامات تحریک آمیز نزدیک مرزهای روسیه را اثبات می‌کند. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد، ناتو مکررا مسکو را به اقدامات غیرشفاف و رفتار تهاجمی متهم می‌کند اما رزمایش آمریکا در داخل استونی در تضاد با رفتار آنهاست. آنها به رزمایشهای روسیه در داخل خاک خودش اعتراض می‌کنند و من اکنون می‌خواهم از «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو بپرسم که آیا این اقدامات عادی و شفاف است؟ اگر عادی است پس چطور به رزمایشهای روسیه اعتراض می‌کنند؟

تنش بین آمریکا و روسیه بر سر اوکراین طی ماههای گذشته افزایش شدید یافته است. اوکراینیها مدعی هستند که روسیه با تجمع نظامیان خود در نزدیکی مرزهای اوکراین در تدارک حمله نظامی به این کشور است. ادعاهایی که مسکو آن را رد کرده و تحرکات نظامی خود را اقدامی عادی در داخل مرزهای خود خوانده است. 

طی روزهای گذشته نیروهای مسلح اوکراین نیز به بهانه تحرکات مرزی مسکو، رزمایش نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه برگزار کردند.

 «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز روز شنبه گفته بود: «ما نگرانی واقعی درباره فعالیت نظامی غیرعادی روسیه در مرز با اوکراین داریم. ما نگرانی‌های واقعی درباره نحوه گفتاری که از روسیه می‌شنویم و شاهد آن هستیم و همچنین در رسانه‌های اجتماعی داریم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید