عربستان: یک پهپاد یمنی را منهدم کردیم

کدخبر: ۴۵۶۲۴۰
ائتلاف متجاوز سعودی شامگاه یکشنبه مدعی شد که یک پهپاد مسلح یمنی‌ها را که به سوی مناطق جنوبی عربستان سعودی در پرواز بوده، رهگیری و منهدم کرده است.
عربستان: یک پهپاد یمنی را منهدم  کردیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، ائتلاف سعودی شامگاه یکشنبه از پرواز یک پهپاد یمنی‌ها به سمت فرودگاه نجران در جنوب عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، ائتلاف سعودی با صدور بیانیه‌ای ضمن ادعای اینکه یک فروند پهپاد را که قصد حمله به فرودگاه نجران را داشته منهدم کرده است، گفت: ترکش های این پهپاد پس از انهدام، در محله مسکونی العریسه پراکنده شده بدون اینکه تلفاتی از بین غیرنظامیان بر جای گذارد.

در این بیانیه ادعا شده است که پهپاد مذکور از فرودگاه بین المللی صنعاء برخاسته بود تا یک عملیات برون مرزی را انجام دهد.

ارتش یمن همواره تأکید کرده است که تا زمان تداوم تجاوزها و محاصره یمن به حملات خود علیه اهداف نظامی در عمق خاک عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید