روایت سردار قریشی از پشت پرده دشمنی آمریکا با ایران

کدخبر: ۴۵۷۱۳۲
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: اصل خصومت آمریکا پیروزی انقلاب و شکست غرب در ایران و از دست رفتن منافعشان بوده است.
روایت سردار قریشی از پشت پرده دشمنی آمریکا با ایران

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سردار سیدقاسم قریشی پنجشنبه ۴ آذر در همایش شهدای کردستان و جبهه های غرب کشور اظهار کرد: رزمندگان استان مرکزی در همه عرصه های جهاد و شهادت حضور فعال داشته اند و کمتر استانی از این ویژگی برتر برخوردار است. نقش استان مرکزی در حماسه‌های دفاع مقدس بسیار چشمگیر و پررنگ است و رزمندگان استان در مقاطع مختلف جنگ تحمیلی خوش درخشیدند و در عرصه‌های گوناگون دفاع مقدس نقش آفرینی کردند. خوشبختانه کارنامه استان مرکزی در دفاع مقدس قابل قبول است، چراکه در نقطه به نقطه جنگ تحمیلی شاهد دلاوری‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان استان مرکزی هستیم.

وی افزود: در ۴۰۰ سال گذشته در هر درگیری که ایران به آن وارد شده باخته و شهرهایی را نیز در این درگیری ها از دست داده است، تنها تاریخی که ملت ایران توانست بدون از دست دادن حتی یک وجب از خاک خود آن هم با دست خالی و بدون کمک احدی از خارج از کشور در مقابل دشمنی که تا بن دندان مسلح بود و از طرف همه قدرت های جهانی حمایت می‌شد، ایستادگی کند همین دفاع مقدس بوده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: علت اصلی دشمنی و خصومت آمریکا با ایران نیز در همین مهم نهفته است، البته اصل خصومت آمریکا پیروزی انقلاب و شکست غرب در ایران و از دست رفتن منافعشان بوده اما آنها امید داشتند اگر با محاصره اولیه اول انقلاب نمی توانند به اهداف خود برسند حداقل با حمله صدام و بکارگیری گروهک ها در کردستان و غرب؛ ایران را به زانو درآورند اما جمهوری اسلامی با تکیه بر مردم و دلیرانش نه تنها این محاصره را شکست بلکه توانست با قدرت و با راهنمایی حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری در مقابل دشمنان بایستد و پیشرفت و تعالی به دست آورد و با اتکا بر خود به یک الگو برای دنیا تبدیل شود.

وی افزود: این تلاش ها باعث شد که امروز در دنیا بسیاری از پایتخت های جهان اسلام و کشورهای دیگر با لطف و حمایت نیروهای مسلمان منطقه به ویژه ملت مسلمان ایران در مقابل دشمن بایستند و بتوانند داعش و حامیان داعش از جمله آمریکای جنایت کار را شکست دهند و خواسته خود را به آنها تحمیل کنند.

قریشی ادامه داد: تفاوت امروز ما با دیروز در این است که در ابتدای دفاع مقدس در تحریم سیم خاردار و کیسه سرم و... بودیم، اما به برکت روحیه و فرهنگ دفاع مقدس و تدابیر مقام معظم رهبری و برخورد اقتدارآمیز سپاه در اوج تحریم‌ها در مقتدرترین شرایط هستیم و اگر دیروز سیم خاردار به ما نمی‌دادند و در حوزه پزشکی در اوج وابستگی بودیم امروز به استقلال و خودکفایی کامل رسیده‌ایم. امروز ایران اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها جزو پیشرفته‌ترین کشورها در ساخت پالایشگاه، تجهیزات دفاعی، نانو، پزشکی و شرکت های دانش بنیان است و در بسیاری از عرصه‌های علمی حرف هایی برای گفتن داریم.

وی اضافه کرد: امروز نه تنها آمریکا دیگر نمی گوید در ایران منافع دارم بلکه حرف آنها این است که می گویند مراقب هستیم منافع ما در خارج از منطقه خاورمیانه توسط ایران از دست نرود. می گویند ما نمی خواهیم ایران در سوریه و یمن منافع داشته باشد یعنی در حقیقت با هزاران کیلومتر فاصله مرزی با ما بدنبال این هستند که اجازه ندهند منافع خود را در منطقه دنبال کنیم نه اینکه در داخل کشور ناامنی ایجاد کنند.

قریشی بیان کرد: دلیرمردان کشور در مقابل هرگونه حرکت دشمن وارد عرصه شده و مقابل آنها ایستادند. امام راحل نهال جمهوری اسلامی را کاشت و آنرا حفظ کرد و به مقام معظم رهبری به عنوان امانت سپرد و امروز به برکت هدایت های مقام معظم رهبری و مشارکت مردم در صحنه های مختلف، کشور به چنان توانمندی رسیده که در عرصه های مختلف حرفی برای گفتن دارد به طوری که امروز در دنیا با کشورهای بزرگ در ساخت سد، جاده، تونل رقابت می کنیم، این در حالی است که در گذشته حتی قادر به ساخت سوله یا نصب دکل نبودیم اما امروز بهترین ها از جمله بهترین جراحان دنیا در ایران پرورش یافته اند.

وی اضافه کرد: البته برخی بی کفایتی ها و فشار دشمن و ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم، باعث شد این حلاوت و شیرینی آنطور که شایسته است در میان مردم حس نشود که امیدواریم در سایه تلاش دولت انقلابی و تلاش مسئولان دلسوز بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

به گزارش ایسنا، استاندار مرکزی نیز در این آئین گفت: با تلاش تفکر و روحیه بسیج و همت امام راحل و هدایت های مقام معظم رهبری، ایران اسلامی در اوج عزت و سربلندی است. کارآمدی تفکر بسیج سبب شده این تفکر نجات بخش در هزاران کیلومتر فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی گسترانیده شود.

فرزاد مخلص الائمه اظهار کرد: بسیج دو رکن ولایتمداری و شهادت طلبی و روحیه اخلاص دارد و همه موفقیت ها و پیروزی ها که توسط بسیج در طول این سال ها کسب شده ه برکت این دو مولفه و روحیه اخلاص حاصل شده است.

وی افزود: مجموعه ای از نیروهای انقلابی، جهادی و پرنشاط در قالب بسیج برای از بین بردن خلاء ها و پیشبرد اهداف انقلاب تحت عنوان بسیج شکل گرفته و امروز وسعت سازمان بسیج به اندازه کل جغرافیای جهان اسلام و فراتر از آن است.

سردار احمد سلیم آبادی یکی از فرماندهان دفاع مقدس نیز در این همایش افزود: به دلیل اینکه شهدا و زرمندگان کردستان به جهت مقاومت و سبک اعزام، متفاوت بودند، در اکثر یادواره ها و کنگره ها و گرامیداشت های متعدد از آنها نامی برده نشده یا مختصر به آنها اشاره شده و به عبارتی از یک مظلومیت و غربت برخوردار بوده اند.

وی افزود: همه رزمندگان استان مرکزی به ویژه اراک در منطقه غرب و شمال غرب خدمت کرده اند. رزمندگان و پیش مرگان و کسانی که در کردستان حماسه آفریدند و ضد انقلاب را از خاک کشور بیرون کردند همیشه خاطره رزمندگان استان مرکزی را در ذهن دارند و همیشه از حماسه ها و دلاوری های رزمندگان و شهدای استان مرکزی سخن می گویند.

این فرمانده دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان استان مرکزی در غرب کشور خوش درخشیدند، عملیات های انجام شده توسط رزمندگان استان مرکزی اکثرا به موفقیت ختم شده است. نیروهای استان مرکزی توانایی و جسارت و هوش بالایی داشتند و بیشترین تلفات را در عملیات غرب کشور به دشمنان ضد انقلاب وارد کردند.

به گزارش ایسنا در این آیین از کتاب "کوه‌ها الله اکبر می گفتند" نیز رونمایی شد.

کتاب کوه ها الله اکبر می‌گفتند توسط انتشارات ستارگان سرزمین آفتاب منتشر شده و از تولیدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی و کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است که برگرفته از نقش استان در دوران دفاع مقدس است و به قلم عباس جعفری رزمنده دوران دفاع مقدس نگاشته شده است. تعداد صفحات این کتاب ۹۱ صفحه است و در قطع رقعی منتشر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید