نخست‌وزیر طالبان در اولین سخنرانی تلویزیونی‌اش چه گفت؟

کدخبر: ۴۵۷۵۶۲
نخست‌وزیر حکومت طالبان گفت که اشغال در این کشور به پایان رسیده است.
نخست‌وزیر طالبان در اولین سخنرانی تلویزیونی‌اش چه گفت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اسپوتنیک اعلام کرد، نخست‌وزیر دولت طالبان تاکید کرد: دولت سیاست عدم مداخله در امور کشورهای دیگر را دنبال می‌کند و از بقیه کشورها هم می‌خواهد همین رویه را در قبال افغانستان در پیش بگیرند.

محمد حسن آخوند، نخست‌وزیر دولت طالبان در اولین سخنرانی تلویزیونی خود بار دیگر متعهد شد زنان در افغانستان از حقوق ذکر شده در اسلام برخوردار خواهند بود.

او توضیح داد: مشکلات اقتصادی در کشور اگر تمام پول‌های بلوکه شده در خارج آزاد شوند، حل خواهند شد.

نخست‌وزیر حکومت طالبان گفت که اشغال در این کشور به پایان رسیده است.

او ادامه داد که امنیت در افغانستان تامین شده است و از جان و مال مردم حفاظت خواهند کرد.

نخست وزیر طالبان در این ویدیو در مورد برخورد با نیروهای سابق امنیتی گفت: " با نیروهای سابق امنیتی برخورد انتقام جویانه شده‌ است؛ اما اگر آنان دست به فعالیت‌های ضد امنیتی بزنند، با برخورد جدی روبه‌ور خواهند شد."

ملا محمد حسن اضافه کرد: حقوق زنان به‌گونه‌ بی‌سابقه تامین شده است، زمینه‌ تحصیل آن‌ها در چارچوب اسلام فراهم خواهد شد. امروز زنان در افغانستان مصون هستند و هیچ‌کسی نمی‌تواند نگاه بد به زنان داشته باشد. زنان حق تحصیل و کار را دارند، اکنون درس می‌خوانند و کار می‌کنند و ما برایشان زمینه‌های بهتر تحصیل و کار را فراهم می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: ما خواهان روابط خوب با تمام دنیا هستیم و از تمام نهادها و اداره‌های کمک‌رسان می‌خواهیم به مردم افغانستان کمک کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید