حمله راکتی ترکیه به روستاهای شمال سوریه

کدخبر: ۴۵۷۹۹۷
نظامیان ترکیه و عناصر مسلح وابسته به آنان، بار دیگر به مناطق تحت سیطره خود در حومه شمالی حلب حمله کرده و منازل مسکونی شهروندان را در این مناطق هدف حملات راکتی قرار دادند.
حمله راکتی ترکیه به روستاهای شمال سوریه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، نظامیان ترکیه‌ای و عناصر مسلح وابسته به ارتش ترکیه، امروز روستاهای «مرعناز» و «عین دقنه» در حومه شمالی  حلب را با تعدادی راکت هدف قرار دادند.

خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» گزارش داد، در این حمله راکتی به منازل مسکونی و مزارع کشاورزان و محصولات زراعی خسارت وارد شده است.

روز جمعه گذشته هم نیروهای ترکیه و عناصر مسلح وابسته به آنان، تعدادی راکت در مجاورت بزرگراه بین المللی M۴ و روستای هوشان در شهر عین عیسی در حومه شمالی رقه شلیک کرده و به محصولات زراعی خسارت وارد کردند.

در روزها و ماه‌های اخیر دو کشور آمریکا و ترکیه بارها اقدام به ارسال تجهیزات نظامی فراوان به شمال سوریه کرده‌اند تا اهداف خود را در شمال این کشور محقق نمایند.

شمال سوریه در سال‌های اخیر به دلیل حاضر نبودن نیروهای این کشور و در مقابل تصرف این منطقه از سوی تروریست‌های تکفیری، کُردها، نظامیان ترکیه و نیروهای آمریکا دچار ناامنی و هرج و مرج شدیدی می‌باشد، به حدی که این منطقه بین نیروهای یاد شده تقسیم شده و مردم شمال سوریه در سال‌های اخیر به دلیل ناامنی مشکلات فراوانی را تجربه کرده‌اند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات «سپر فرات» (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات «شاخه زیتون» (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله «عفرین» و شهرهای «الباب»، «اعزاز» و «جرابلس» را تصرف کرده و در استان ادلب نیز در حمایت از گروه تروریستی «تحریر الشام» (النصره سابق) چند پایگاه ایجاد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید