جزئیات مراحل ارسال سوابق‌تحصیلی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری به دانشگاه‌ها

کدخبر: ۴۵۸۰۱۴
اقتصادنیوز: دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای، فرایند ارسال سوابق تحصیلی و گواهی محل تحصیل سه سال آخر دوره دوم متوسطه پذیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه محل پذیرش را تشریح کرد.
جزئیات مراحل ارسال سوابق‌تحصیلی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری به دانشگاه‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش برای سهولت در فرایند ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری و دریافت سوابق تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در سال ۱۴۰۰، امکان ارایه الکترونیکی کارنامه و سوابق فارغ التحصیلی را برای متقاضیان در سامانه تأییدیه تحصیلی به آدرس الکترونیکی https://emt.medu.ir  فراهم کرد.

بر اساس این اطلاعیه، پذیرفته شدگان آزمون سراسری با مراجعه به سامانه تأییدیه تحصیلی و مشخص کردن نظام آموزشی، می توانند ارسال «سوابق فارغ التحصیلی»، ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه، را به دانشگاه محل پذیرش خود، درخواست کنند.

فرایند ارسال سوابق تحصیلی پذیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه‌ها

پس از کامل شدن فرایند درخواست و پیگیری کد پیگیری و ارایه آن کد به دانشگاه محل پذیرش، مدارک درخواست شده، ازطریق سامانه kemt.medu.ir  از سوی دانشگاه ها قابل دریافت می شود.

بر این اساس، برای فارغ التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود ندارند.

همچنین فارغ التحصیلان خرداد سال ۱۳۹۰و قبل از آن، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، می توانند به همراه مدارک تحصیلی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام می شود به ادارات آموزش و پرورش محل فراغت از تحصیلی خود مراجعه و پس از بررسی و تأیید مدارک تحصیلی از سوی مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه سوابق تحصیلی خود را در سامانه بارگذاری کنند.

همچنین دانشگاه های محل پذیرش باید ترتیبی اتخاذ کنند که بر اساس مدارک ارسالی به شیوه الکترونیکی، شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان را فراهم کنند.

علاوه بر موارد فوق، أخذ تأییدیه تحصیلی (از طریق آدرس های الکترونیکی https://kemt.medu.ir برای استعلام گیرندگان و https://emt.medu.ir برای متقاضیان) و اصل مدرک دیپلم از تمامی پذیرفته شدگان، از سوی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ضروری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید