برنامه طنز جوکر سیامک انصاری سروصدا کرد

کدخبر: ۴۵۸۰۸۹
برنامه طنز جوکر سیامک انصاری که این روزها حسابی سر و صدا کرده یک مسابقه کمدی اسـت کـه در آن ۸ شرکت‌کننده که همگی از هنرمندان مشهور هستند برای مدت مشخصی دریک اتاق بزرگ محبوس میشوند و اتفاقات جالبی را رقم می زنند.
برنامه طنز جوکر سیامک انصاری سروصدا کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پارس ناز این اولین باری اسـت کـه آقای سیامک انصاری مجری یک برنامه طنز در شبکه نمایش خانگی شده اسـت. مسابقه جوکر کـه قرار اسـت بطور اختصاصی از فیلیمو پخش شود، می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی باشد کـه طرفدار برنامه های کمدی هستند. با دیدن این برنامه قرار اسـت واقعا بخندید! در ادامه بیشتر صحبت می‌کنیم.

درباره مسابقه جوکر فیلیمو

رئالیتی‌شوی «جوکر» در فضایی متفاوت و کمدی برای پخش اختصاصی از فیلیمو آماده شده و قرار اسـت بـه صورت هفتگی در آذر ماه 1400 از این پلتفرم منتشر شود. دراین رقابت تعدادی از چهره‌های مشهور هنری، ورزشی، اجتماعی و… دریک اتاق دربسته برای ‌خنداندن یک دیگر رقابت میکنند، اما چالش اصلی این‌جاست کـه خودشان نباید بخندند. این برنامه با الگوبرداری از نمونه‌های موفق خارجی ساخته‌ شده اسـت.

مسابقه جوکر چیست؟

مسابقه جوکر یا بـه پارسی‌اش لطیفه‌گو یا بذله‌گو، یک گرداننده و مجری یا میزبان دارد. در هر فصل آن چند هنرمند، ۶ ساعت زمان دارند تا ‌دریک خانه مجهز با تمام امکانات، با برنامه‌های مختلف یک دیگر را بخندانند و از بازی حذف کنند، بدون این‌کـه خودشان ‌بخندند.‌ بهمین سادگی و بامزگی!

جزئیات مسابقه جوکر با اجرای سیامک انصاری

فضای کلی اتاقی کـه شرکت‌کنندگان در آن حضور دارند و مسابقه در آن انجام می‌‌شود، طراحی‌ای شبیه فضای خانه دارد و دارای اتاق نشیمن و آشپزخانه اسـت. درکنار اتاق شرکت‌کنندگان، یک اتاق آکسسوار و گریم نیز وجوددارد. شرکت‌کنندگان در طول بازی هر گاه خواستند بـه این اتاق میروند و ابزاری از آنجا با خود می‌آورند یا تغییری در ظاهر خود ایجاد میکنند تا بتوانند با آن دیگران را بخندانند.

روش مسابقه جوکر چگونه است؟

برنامه یک میزبان دارد کـه نقش داور مسابقه را هم ایفا میکند. او یک اتاق جداگانه با فضایی شبیه بـه اتاق مانیتورینگ دارد کـه حین مسابقه در آن‌جا مستقر می شود و شرکت‌کنندگان را زیر نظر میگیرد. میزبان هرگجاه خنده یکی از شرکت‌کنندگان را از مانیتورهای اتاق خود مشاهده کند با دکمه قرمزی کـه جلویش قرار دارد بازی را متوقف میکند.

سپس بـه اتاق بازی میرود و با نشان دادن صحنه آهسته خندیدن شرکت کننده خاطی را جریمه می کند. بعد ازآن دوباره بـه اتاقش بر می گردد و با دکمه سبز ادامه مسابقه را اعلام میکند. در واقع شـما با اولین VAR ایرانی هم مواجه خواهید شد! حالا حدس میزنید در بین بازیگران و مجریان چـه کسی میتواند جلوی دوربین یک شخصیت جدی باشد ودر عین آنکه در ذات آدم بامزه‌ای اسـت ولی میتواند جلوی خنده‌اش را بگیرد.

زمان پخش برنامه جوکر از فیلیمو

با طی شدن مراحل تولید و کسب مجوز، برنامه جوکر شنبه‌ها ساعت ۸ صبح از فیلیمو پخش خواهد شد. تا این لحظه، شنبه ششم آذر برای پخش اولین قسمت مسابقه جوکر درنظر گرفته شده اسـت.

مجری مسابقه جوکر کیست؟

بنظر می رسد یک گزینه جدی تنها روبه‌روی شـما اسـت. سیامک انصاری. بازیگری کـه با آن میمیک بامزه صورتش در سریال‌های ۹۰ شبی تلویزیون وقتی کلافه از رفتارهای برره‌ای‌ها میشد با صورتی مات بـه دوربین خیره میشد. چنین شخصیتی حالا قرار اسـت در جوکر مسابقه‌ای را بگرداند کـه اساسا خندیدن در آن جریمه دارد.

بیوگرافی سیامک انصاری 

سیامک انصاری متولد دوازدهم مرداد ماه ۱۳۴۷ در شهر تهران، هنرپیشه و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر ایران اسـت. او فعالیت هنری خود رابه صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۷۳ و با بازی در سریال «دیدار» آغاز کرد. سپس با ایفای نقش در مجموعه‌های طنز مهران مدیری بـه اوج شهرت رسید. سیامک انصاری کـه اغلب با نقش‌های کمدی در مجموعه تلویزیونی شناخته میشود.

خانواده و تحصیلات سیامک انصاری

سیامک انصاری درسال ۱۳۴۷ ودر خانواده‌ای هفت نفره در خیابان بهار تهران چشم بـه جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خودرا در همان محله زندگی خود بـه پایان رساند و با هنرمندانی هم چون پیمان معادی و علیرضا عصار دریک مدرسه درس خواند. پس از اتمام تحصیلات دبیرستان خود در رشته نمایش و تلویزیون وارد دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز شد و موفق بـه کسب مدرک کارشناسی شد.

سیامک انصاری چگونه بازیگر شد؟

سیامک انصاری از همان دوران دانشجویی بـه فعالیت در زمینه بازیگری پرداخت ودر تئاتر و فیلم‌های کوتاه تجارب متعددی را کسب کرد. با پایان تحصیلات خود فعالیت‌های هنری خودرا ادامه داد. او در ابتدا دریک سکانس فیلم جلوی دوربین رفت تا این‌کـه بطور رسمی از سال ۱۳۷۳ و با ایفای نقش در سریال «دیدار» وارد قاب تلویزیون شد.

آشنایی با مهران مدیری

سیامک انصاری درسال ۱۳۷۷ در جریان ضبط یک سریال با مهران مدیری آشنا شد. همین امر زمینه شهرت وی در عرصه بازیگری و کمدی را فراهم کرد. مهران مدیری در ابتدا برای سریال پاورچین درسال ۱۳۸۱ از سیامک انصاری برای بازیگری دعوت کرد و سپس این همکاری در مجموعه‌های طنز دیگری ادامه یافت تا این‌کـه با مجموعه «شب‌های برره»، بـه شهرت قابل توجهی دست یافت.

در دهه ۹۰ سیامک انصاری کماکان همکاری خود با مهران مدیری در مجموعه‌های طنز تلویزیونی هم چون «در حاشیه»، «در حاشیه ۲» و «دورهمی» را ادامه داد، اما دراین دهه، برخلاف دهه قبل حضور فعال تری در سینما داشت. از جمله مهم ترین فیلم‌های سینمایی سیامک انصاری در دهه ۹۰ می توان بـه «دراکولا»، «۵۰ کیلو آلبالو»، «ساعت ۵ عصر»، «خرگیوش»، «بمب؛ یک عاشقانه»، «زهرمار» و «روشن» اشاره کرد.

ازدواج و همسر سیامک انصاری

باید بگوییم کـه آقای سیامک انصاری ازدواج کرده و متاهل می باشند.

آیا مسابقه جوکر کپی مسابقه خارجی است؟

همین ابتدا و قبل از مچ‌گیری‌های معمول فضای مجازی بدانید کـه کپی کردن برنامه‌های مطرح بین‌ المللی اصلا کار بدی نیست. اساسا برنامه‌های مفرح کـه در مقیاس جهانی ساخته می شوند و موفق هستند تبدیل بـه یک الگوی جدی برای برنامه‌سازی میشوند کـه میتواند در تمامی ملیت‌ها و فرهنگ‌ها تاثیرگذاری خودش را داشته باشند.

با این تعاریف، جوکر هم یک برنامه اسـت کـه از روی نمونه‌های موفق خارجی برگردان شده و با معیارها و فرهنگ ایرانی مطابقت داده شده و حالا روی فیلیمو در معرض شماست. مسابقه جوکر برنامه‌ای اسـت برگرفته از یک بازی مشهور جهانی. دراین بازی باید دیگران را خنداند ودر عین حال نخندید. اولین بار یکی از مطرح‌ترین چهره‌های کمدی ژاپن این بازی را ابداع کرد و با نام Documental آنرا ساخت.

برنامه Last One Laughing

پس از موفقیت برنامه، شرکت آمازون پرایم ویدئو امتیاز آنرا خرید و با نام LOL مخفف Last One Laughing اقدام بـه ساختن نسخه‌های اختصاصی آن در کشور هـای مختلف کرده اسـت. بدنیست بدانید تاکنون علاوه بر ژاپن کـه طی ۵ سال ۹ فصل از این برنامه را پخش کرده، کشور هـای استرالیا، کشور آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هند و کشور مکزیک نیز اقدام بـه تولید آن کرده‌اند. کشور هـای دیگری نیز مانند کانادا خبر از ساخت این برنامه داده‌اند.

پس تا اینجای کار مشخص شد کـه با یک برنامه در کلاس جهانی روبرو هستیم کـه قرار اسـت مخاطبان را غافلگیر کند. قالب این برنامه در سطح جهان بیننده‌های پر و پاقرصی دارد ودر کشورهایی مانند کشور آلمان و ایتالیا و فرانسه و ژاپن و کشور مکزیک جزو برنامه‌های پربیننده آمازون پرایم بوده و حتی نسخه تولیدی کشور کشور مکزیک، نامزد جایزه امی هم شده اسـت.

شرایط و قوانین بازی جوکر

جوکر یک مسابقه کمدی اسـت کـه در آن ۸ شرکت‌کننده برای مدت مشخصی دریک اتاق بزرگ محبوس میشوند. شرکت‌ کنندگان این مسابقه هنرمندان مشهور هستند. هر کس باید در طول مسابقه دیگران را بخنداند ودر عین حال خودش نخندد. هر شرکت‌کننده‌ای کـه بخندد بار اول کارت زرد میگیرد و بار دوم با کارت قرمز جریمه و از اتاق اخراج می شود.

سپس هر شرکت‌کننده یک فرصت ویژه با مدتی محدود نیز در اختیار دارد کـه هر زمان خواست می تواند ازآن استفاده کند. دراین فرصت دیگران باید کاملا بـه او توجه کنند و اجازه هیچ کار دیگری ندارند و فرد دراین مدت اجرای ویژه‌ای انجام میدهد تا دیگران را بخنداند. شرکت‌کنندگان از روش‌های مختلفی برای خنداندن دیگران استفاده می کنند و انواع مختلفی از کمدی را اجرا میکنند.

از جمله آن‌ها می توان بـه این موارد اشاره کرد:

اجرای نمایش کمدی

کاراکترسازی و تیپ‌سازی

شوخی‌های کلامی

اجرای موسیقی کمیک

استندآپ کمدی

استفاده از آکسسوار و ابزار مختلف

نحوه حذف شدن بازیکنان مسابقه جوکر

هر شرکت کننده کـه کارت قرمز بگیرد و از مسابقه حذف شود، بـه اتاق میزبان می آید ودر کنار او ادامه مسابقه را تماشا میکند. هم چنین میزبان میتواند با تشخیص خودش، شرکت‌کننده حذف شده را برای مدت مشخصی بـه اتاق برگرداند تا دیگران را بخنداند. با حذف شدن شرکت‌کنندگان، آخرین کسیکه در اتاق بماند، برنده مسابقه می شود و تندیس و جایزه بزرگ را ازآن خود میکند.

بازیکن برنده هم چنین بـه قسمت فینال فینالیست‌ها راه مییابد. البته در تمامی مراحل پیش تولید و تولید گروه خلاقیت و نویسندگان تیم سازنده جوکر درکنار شرکت‌کنندگان برای مشاوره و هم‌فکری حاضر هستند. استودیو قرن جدید سازنده مسابقه جوکر می باشد کـه با سرمایه‌گذاری فیلیمو این مجموعه را برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده کرده اسـت.

عوامل مسابقه جوکر Filimo

کارگردانی جوکر را سیدحامد میرفتاحی و تهیه‌کنندگی آنرا امیرحسین بزرگ‌زادگان و محسن نجفی سولاری بر عهده دارند و اجرا هم بر عهده سیامک انصاری اسـت. جوکر در هر فصل میزبان ۸ بازیکن اسـت کـه در فصل نخست آن سام درخشانی، بیژن بنفشه‌خواه، امیرمهدی ژوله، امیر کاظمی حضور دارند و دیگر شرکت‌کنندگان هم بزودی معرفی میشوند.

با توجه بـه قالب متفاوت برنامه و پیچیدگی‌هایش، تولید جوکر فرآیندی بی سابقه در ایران خواهد داشت و با ساخت این برنامه تعداد زیادی از اتفاقات برای اولین بار رخ خواهد داد؛ در جوکر برای اولین بار از دکور ۳۶۰ درجه برای یک رئالیتی شو استفاده شده اسـت. هم چنین قرار اسـت برای اولین بار ۴۵ دوربین بطور هم زمان مراحل مختلف مسابقه را ضبط میکنند. دکور این برنامه بیش از ۵۰۰ متر مربع و مساحت درگیر تولید بیش از ۲ هزار متر مربع اسـت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید