جک دورسی استعفا داد

کدخبر: ۴۵۸۲۱۸
دورسی که در سال ۲۰۰۶ یکی از هم موسسان توییتر بود، پس از راه اندازی اشکال جدید تولید محتوا از طریق خبرنامه یا مکالمات صوتی، این شرکت را ترک می کند. وی همزمان مدیرعامل شرکت اسکوئر نیز بود.
جک دورسی استعفا داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، توییتر اعلام کرد جک دورسی، مدیرعامل این شرکت از سمت خود کناره گیری می کند و پاراگ آگراوال، مدیر فناوری هدایت شرکت را به دست خواهد گرفت.

انتصاب آگراوال که سابقه حضور ۱۰ ساله در توییتر دارد، نشان دهنده تایید ضمنی استراتژی این شرکت برای دو برابر کردن درآمد سالانه تا سال ۲۰۲۳ است. ارزش سهام توییتر پس از انتشار این خبر حدود ۱۰ درصد صعود کرد و با ۲.۷ درصد کاهش بسته شد.

دورسی که در سال ۲۰۰۶ یکی از هم موسسان توییتر بود، پس از راه اندازی اشکال جدید تولید محتوا از طریق خبرنامه یا مکالمات صوتی، این شرکت را ترک می کند. وی همزمان مدیرعامل شرکت اسکوئر نیز بود.

دورسی همچنین سالهای پرفراز و نشیب ریاست جمهوری دونالد ترامپ را سپری کرد و در نهایت پس از حمله ششم ژانویه به سازمان کنگره، دسترسی رییس جمهور جمهوریخواه به توییتر را مسدود کرد.

تغییر مدیرعامل بلافاصله اجرایی می شود و دورسی تا زمان پایان موعد حضورش در  نشست سالانه سهامداران در سال ۲۰۲۲، در هیات مدیره توییتر باقی خواهد ماند.

دورسی در ایمیلی به کارمندان توییتر اعلام کرد به دلیل قدرت رهبری آگراوال، انتصاب برت تایلور، مدیر عملیاتی سلزفورس به عنوان رییس هیات مدیره جدید و اعتماد به بلندپروازی و پتانسیل کارمندان توییتر، تصمیم گرفت از سمتش کناره گیری کند. وی نوشت: من واقعا ناراحت و در عین حال بسیار خوشحال هستم. شرکتهای زیادی نیستند که به این سطح برسند. دورسی خاطرنشان کرد که اقدام به کناره گیری تصمیم خودش بوده است.

آگراوال در ایمیلی به کارمندان اعلام کرد: ما اخیرا استراتژی خود را برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه به‌روز کردیم و تصور می کنم این استراتژی متهورانه و درست باشد. اما چالش مهم ما این است که چگونه برای اجرا و به نتیجه رسیدن کار کنیم.

توییتر طی سال گذشته برای پایان دادن به سالها انتقاد که این پلتفرم در معرفی امکانات جدید برای ۲۱۱ میلیون کاربر روزانه خود کند بوده است و عرصه را به رقیبانی مانند اینستاگرام و تیک تاک واگذار کرده است، به سختی تلاش کرد.

تحت ریاست دورسی، توییتر سرویس خبرنامه ایملی Revue را خریداری کرد و Spaces را راه اندازی کرد که به کاربران اجازه می دهد به مکالمات صوتی زنده را میزبانی کرده یا به آن گوش کنند. این شرکت همچنین بهبودهایی در تبلیغاتش داد تا به برندها کمک کند کاربران توییتر علاقمند به محصولاتشان را پیدا کنند که در راستای هدف این شرکت برای دو برابر کردن درآمد سالانه اش تا سال ۲۰۲۳ بود.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال ارزش سهام توییتر در ماه‌های اخیر نزول کرد و فشار بر دورسی برای پایان دادن به فعالیت خود به عنوان مدیر عامل دو شرکت سهامی عامل را افزایش داد.

انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید