چرا اعلام نتایج تحقیقات درباره ترور نافرجام الکاظمی با انتقاد مواجه شد؟

کدخبر: ۴۵۸۲۹۲
نزدیکان نخست وزیر پیشتر اعلام کردند که در نتایج تحقیقات به نام برخی افراد و گروه ها و حقایقی از عملیات حمله پهپادی به اقامتگاه الکاظمی فاش خواهد شد، اما آنچه روز گذشته منتشر شد مواردی بود که همگان از آن مطلع بودند.
چرا اعلام نتایج تحقیقات درباره ترور نافرجام الکاظمی با انتقاد مواجه شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نتایج تحقیقات در باره تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق که دیروز (دوشنبه) اعلام شد با انتقادهای تندی مواجه شده است .

پایگاه خبری «العهد نیوز» اعلام کرد، نزدیکان نخست وزیر پیشتر اعلام کردند که در نتایج تحقیقات به نام برخی افراد و گروه ها و حقایقی از عملیات حمله پهپادی به اقامتگاه الکاظمی فاش خواهد شد، اما آنچه روز گذشته منتشر شد مواردی بود که همگان از آن مطلع بودند.

به نوشته العهد نیوز، آنچه دیروز فاش شد از قبل نیز مشخص بود و نتایج تحقیقات تنها به مکان برخاستن پهپادها بسنده کرده و به نام دقیق مکان و نقطه برخاستن پهپادها هم اشاره نشده است.

در همین راستا، «ایاد العنبر»، تحلیلگر سیاسی و امنیتی گفت که فیلم و تصاویر حادثه و اقدام پهپادها در هدف گرفتن اقامتگاه الکاظمی که روز گذشته منتشر شد قانع کننده نیست.

العنبر در گفت‌وگو با شبکه العهد گفته که زمانهای اعلام تحقیقات غیرحرفه‌ای است.

«حسین شلوشی»، نویسنده و تحلیلگر سیاسی، در این زمینه گفت: کنفرانسی که در آن نتایج تحقیقات درباره ترور الکاظمی اعلام شد، سیاسی بود و این حادثه کل دولت را محکوم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که اعلام چگونگی عملیات ترور در وهله اول بر عهده دولت و مشاوران آن است و رسانه ها به طور گسترده روند اعلام تحقیقات را همراهی کردند.

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که نتایج تحقیقات اولیه در مورد سوء قصد به مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در هفتم ماه جاری نشان می دهد که این عملیات توسط دو پهپاد ساخت محلی انجام شده است که از مناطق شمال شرق بغداد به پرواز درآمدند.

الاعرجی در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره نتایج تحقیقات گفت: این حمله یک سوء قصد نافرجام بود و توسط دو پهپاد انجام شد که یکی از راکت ها حیاط و دیگری پشت بام خانه نخست وزیر را هدف قرار داد اما یکی از آنها منفجر شد و دیگری عمل نکرد و هر دو ساخت داخل هستند.

وی افزود: ما مختصات هواپیمایی که خانه را هدف قرار داده بود، به دست آوردیم که هدف قرار دادن مستقیم جان نخست وزیر را تایید می کند.

در نیمه آبان ماه گذشته، سوء قصد پهپادی به اقامتگاه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با واکنش ها و گمانه های گوناگون در درون و بیرون عراق روبه رو شد و برخی آن را طرحی آمریکایی با هدف تاثیرگذاری بر اعتراض های انتخاباتی عراق دانستند.

هنوز هم ابعاد این پرونده مبهم مانده و حاشیه های مهم این رخداد، همچنان سوال برانگیز است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید