دلیل گلایه عضو حزب موتلفه از رییسی

کدخبر: ۴۵۸۳۱۷
رئیس ستاد برگزاری سیزدهمین مجمع اجلاس عمومی این حزب گفت: مجمع عمومی هر سه سال یک بار تشکیل می شود و در صورت نیاز به جلسات فوق العاده نیز اقدام می شود و در این مجمع گزارش عملکرد سه ساله حزب موتلفه ارائه شده و دستاوردهای به دست آمده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین اعضای شرکت کننده نقد و انتقاد و پیشنهادات خود را برای بهبود و پیشرفت حزب ارائه می‌دهند.
دلیل گلایه عضو حزب موتلفه از رییسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه جوان گرایی از اهداف حزب موتلفه است، گفت: جوان گرایی امری تدریجی در حزب موتلفه است و ما از تجربیات بنیان‌گذاران حزب و افرادی که تجربیات سالیان زیاد را دارند، استفاده کرده و به تدریج این تجربیات را به جوانان منتقل می کنیم.

حسین انواری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی صبح سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران با اعلام خبر برگزاری سیزدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اظهار داشت: سیزدهمین اجلاس مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی هفته آینده 18 آذرماه با شعار «تحزب، جامعه و دولت اسلامی» در شهر مقدس قم  برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری سیزدهمین مجمع اجلاس عمومی این حزب بیان داشت: مجمع عمومی هر سه سال یک بار تشکیل می شود و در صورت نیاز به جلسات فوق العاده نیز اقدام می شود و در این مجمع گزارش عملکرد سه ساله حزب موتلفه ارائه شده و دستاوردهای به دست آمده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین اعضای شرکت کننده نقد و انتقاد و پیشنهادات خود را برای بهبود و پیشرفت حزب ارائه می‌دهند.

وی افزود: مجموعه ای از دبیران استان ها و مراکز در این مجمع حضور دارند و انتخاباتی در این مجمع برگزار می شود و شورای مرکزی آینده حزب مشخص و خط مشی آینده نیز تثبیت می‌شود. همچنین پیش نویسی که شورای مرکزی ارائه کرده است به تمام اعضای حزب داده شده و در آن خط مشی‌ها مشخص و در شورای مرکزی، دبیر کل و دبیر اجرایی و مشاوران شورا نیز مشخص می شود.

عضو حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: حزب تلاش دارد ارتباط امت و امامت را برقرار کند، نظام ما نظام ولایی است و حزب موتلفه در طول این مدت در راستای هدایت های رهبر انقلاب و تبیین این ارتباط با امامت شکل گرفته است. موتلفه معتقد است در نظام اسلامی مردم سالاری بدون تحزب امکان پذیر نیست. مردم سالاری یعنی رعایت قانون و اجتماع مردم که دو روی سکه هستند. ما قید اسلامی را در تحزب عنوان کردیم تا آن را کاملا تعریف کنیم.

وی با اشاره به تقویت ادبیات مبنایی انقلاب و همچنین توسعه ارزش های اسلامی به عنوان یکی از اهداف حزب موتلفه تصریح کرد: ما تلاش می کنیم پیام رهبر انقلاب را توسعه و انتقال دهیم تا مردم سالاری دینی را تبیین کنیم تا افکار عمومی در تقویت این اهداف بتوانند نقش داشته باشند و مبنای جاری شدن آموزش های دینی و شناسایی اهداف اسلامی باشیم.

انواری تاکید کرد: یکی از کارکردهای حزب سرمایه‌گذاری و کادرسازی و هدایت افراد در جامعه برای تحقق اهداف نظام اسلامی بر اساس هدایت‌های رهبر انقلاب است.

گلایه عضو حزب موتلفه از بی‌توجهی رییسی به احزاب در انتصابات

وی ادامه داد: وحدت و همگرایی مردم با نظام از اهداف دیگر موتلفه است و نظارت یکی دیگر از وظایف احزاب محسوب می شود و این نظارت در واقع مدافع منافع مردم و تامین نیاز آنهاست و حزب تکلیف خود می داند که نظارت را بر تامین نیاز مردم داشته باشد و مراقبت کند تا قانون درست اجرا شود و از مسیر خارج نشویم.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در مورد نگاه دولت ها به احزاب و فعالیت آن گفت: در شرایط فعلی ما نتوانستیم حزب را تقویت کنیم و احزاب شناسنامه دار کم هستند و موتلفه از جمله احزابی است که از پشتوانه قوی برخوردار بوده و قدمت آن به پیش از انقلاب می رسد و این نشان دهنده ثبات و استحکام آن است.

وی بیان داشت: متاسفانه در کشور ما احزاب به شکل فصلی در فصل انتخابات خودنمایی می کنند و در واقع قیافه حزبی دارند اما اعمال قدرت در تصمیمات نظام کرده و در مجلس برای تعیین برخی نامزدهای مجلس و دولت تلاش می کنند.

عضو حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: این قبیل فعالیت‌ها که از سوی احزاب بدون شناسنامه قانونی صورت می گیرد، اداره کشور را دستخوش نوسانات می کند و از ظرفیت های نظام به خوبی استفاده نمی شود در حالی که احزاب می توانند پشتوانه خوبی برای دولت در انتصابات باشند و پاسخگوی نیاز مردم قرار بگیرند. معتقدم احزاب در شرایط حاضر حضوری کمرنگ داشته و دولت ها خیلی همراهی با احزاب ندارند.

انواری در مورد حضور سایر کشورها در اجلاسیه سیزدهم تصریح کرد: برای تمام کشورهایی که با آنها تعامل داریم، دعوت نامه ارسال شده و از گروه های خارجی و یا نمایندگان و سفیران آنها در این مجمع حضور دارند که از جمله این کشورها می توان به مقاومت لبنان و حزب کمونیست چین اشاره کرد.

وی با بیان اینکه جوان گرایی یکی دیگر از اهداف حزب موتلفه است، گفت: جوان گرایی امری تدریجی در حزب موتلفه است و ما از تجربیات بنیانگذاران حزب و افرادی که تجربیات سالیان زیاد را دارند، استفاده کرده و به تدریج این تجربیات را به جوانان منتقل می کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت:‌ موتلفه تلاش می کند استعدادها و ظرفیت های جوان را جذب کرده و در کنار حرکت با حزب تجربیات قدما را به آنها منتقل کند. بسیاری از اعضای حزب از توانمندی و استعداد بالایی برای مسندهای مختلف در اداره کشور و یا استانداری برخوردار هستند و همگی دارای تحصیلات عالیه و یا حوزوی و تجربیات خوب در مدیریت های مختلف را در کارنامه خود به همراه دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید