در نشست مجمع سازمان جهانی گردشگری مطرح شد؛

بده‌بستان ایران با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری

کدخبر: ۴۵۸۳۶۳
زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در حاشیه نشست مجمع این سازمان خواستار حمایت ایران از دبیرکلی او برای دوره بعد شد. ایران هم تقاضای حمایت معنوی از نوسده را کرد.
بده‌بستان ایران با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در حاشیه بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که از تاریخ ۹ تا ۱۲ آذر ۱۴۰۰ با موضوع «نوآوری، تحصیل، توسعه روستایی برای ساخت آینده بهتر» در کشور اسپانیا در حال برگزاری است، با زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و نیز حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا دیدار داشت.

در این نشست موضوع اهمیت صنعت گردشگری در برنامه سند تحول دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دستاوردهای مهم مطرح و تأثیرات مثبت آن تشریح شد.

همچنین روند برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری روستایی نیز که به دلیل پاندمی کرونا به تعویق افتاده بود، مورد بررسی مجدد قرار گرفت و مطرح شد رویداد مذکور که قرار است در استان‌های کرمانشاه و کردستان برگزار شود، با تغییر عنوان میزبانی با محتوای گردشگری شهری در شهر تهران و با همکاری مجموعه نوسازی عباس‌آباد شهرداری تهران انجام شود.

علاوه بر این با توجه به ورود ایران به نوسده در سال ۱۴۰۱ و نظر به اینکه این رویداد تنها در ایران و افغانستان رخ می‌دهد، لذا معاون گردشگری کشور خواستار حمایت معنوی سازمان جهانی گردشگری شد.

در این نشست زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز با تاکید بر روابط حسنه این سازمان و جمهوری اسلامی ایران خواستار حمایت کشورمان از دبیرکلی ایشان برای دوره ۲۰۲۲ لغایت ۲۰۲۵ شد. این در حالی است که حمایت مذکور فقط از طریق کشورهای عضو شورای اجرایی امکان‌پذیر خواهد بود.

او همچنین از ایده نوسده در زمان برگزاری نوروز که در کشورهای منطقه جشن گرفته می‌شود، حمایت کرد.

پولولیکاشویلی خواستار نهایی شدن تأسیس مرکز صنایع دستی و گردشگری شد و همچنین موضوع آغاز فرایند همکاری به صورت مرحله‌ای و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…، را مطرح کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید