طرح جدید آمریکا برای مقابله با توانمندی پهپادی ایران

کدخبر: ۴۵۸۴۵۳
اقتصادنیوز : گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طرحی فراحزبی با هدف مقابله با توانمندی پهپادی ایران معرفی کرده‌اند.
طرح جدید آمریکا برای مقابله با توانمندی پهپادی ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، گروهی از اعضای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا طرحی موسوم به «توقف پهپادهای ایران» پیشنهاد کرده‌اند که خواستار مقابله با توانمندی پهپادی ایران است

«مایکل مک‌کاول»، رئیس  کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و چند نفر از دیگر همکاران او این طرح را معرفی کرده و مدعی شده‌اند تحریم‌های موجود علیه ایران ذیل قانون کاتسا، عرضه، فروش یا انتقال پهپاد را نیز شامل می‌شود..

در این طرح ادعا شده هدف آمریکا جلوگیری از دستیابی ایران یا گروه‌های هم‌پیمان با آن به هواپیماهای بدون سرنشینی است که می‌توانند به آمریکا یا شریکانش لطمه وارد کنند.

توانمندی پهپادی ایران در ماه‌های گذشته یکی از نگرانی‌های مقام‌های آمریکایی بوده است. «کنث فرانک مک‌کنزی» رئیس سازمان تروریستی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» اردیبهشت‌‌ماه سال جاری هشدار داده بود که فعالیت پهپادهای ایران باعث شده آمریکا برتری هوایی را از دست بدهد.

مک‌کنزی طی گزارشی مکتوب به کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: «استفاده گسترده ایران از پهپادها در اندازه‌های کوچک و متوسط به‌منظور شناسایی و حمله، باعث شده که ما برای اولین بار از زمان جنگ کره، بدون برتری هوایی کامل عملیات کنیم».

به نوشته وبگاه «بلومبرگ» وی با هشدار درباره قدرت پهپادی ایران، توضیح داد: «تا زمانی که نتوانیم یک توان شبکه‌ای برای شناسایی و شکست دادن سامانه‌های هوایی بدون سرنشین ایجاد و [در منطقه] مستقر کنیم، برتری با مهاجم خواهد بود».

فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا، با ادعای اینکه ایران تهدیدی روزانه برای نظامیان این کشور و متحدان آن در منطقه است، هشدار داد که برتری نظامی ایالات متحده در خاورمیانه رو به زوال است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید