آغاز بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور از امشب/آماده باش راهداری

کدخبر: ۴۵۸۷۰۷
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا با بیان اینکه از امشب در بیشتر مناطق کشور شاهد بارش سنگین باران برف و کولاک خواهیم بود گفت: سامانه بارشی جدید امروز از شمال غرب کشور وارد شده و در استان های اردبیل، آذربایحان شرقی، چهار محال بختیاری، غرب اصفهان، البرز ،گیلان، مازندران بارش برف و باران پیش بینی می شود.
آغاز بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور از امشب/آماده باش راهداری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا گفت: سامانه بارشی جدید امروز وارد کشور شده است و شاهد بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور خواهیم بود.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا با بیان اینکه از امشب در بیشتر مناطق کشور شاهد بارش سنگین باران برف و کولاک خواهیم بود گفت: سامانه بارشی جدید امروز از شمال غرب کشور وارد شده  و در استان های اردبیل، آذربایحان شرقی، چهار محال بختیاری، غرب اصفهان، البرز ،گیلان، مازندران بارش برف و باران پیش بینی می شود.

او ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری، گردنه لرستان و شرق گیلان شاهد کولاک شدید هستیم.

کارشناس هواشناسی  در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر بیان کرد: بین ۷ تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی شاهد کاهش دما خواهیم بود و در روز شنبه و یکشنبه به مرور دمای هوا افزایش می یابد.

ضیائیان توصیه کرد: در ارتفاعات تهران و البرز شاهد بارش برف خواهیم بود و کوهنوردان از انجام کوهنوردی در این مناطق خودداری کنند.

او افزود:  سامانه بارشی روز جمعه به سمت شمال غرب کشور امتداد پیدا خواهد کرد.

آماده باش راهداری در خصوص هشدار هواشناسی

در ادامه فرهاد مهریاری مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیزماشین آلات و تجهیزات سازمان راهداری گفت:با توجه به هشدار های هواشناسی که ارائه شده ، ۵ هزار نیرو راهدار را در ۵۰۰ پایگاه راهداری مستقر کرده ایم و ۴هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین فراهم شده است.

او با بیان اینکه در شرایطی که میزان بارش های باران و بوران برف در محورهای مواصلاتی تشدید شود، انسداد مسیر را در وهله اول جهت ایمنی در دستور کار خود قرار می دهیم گفت: در مسیرهای که حس کنیم شدت طوفان و سنگینی افزایش یابد با هماهنگی پلیس راهور مسیرهای انسداد را اعلام می کنیم.

او افزود: مسافران از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری و پیش از سفر با سامانه ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید