جزئیات ترور یک افسر اطلاعاتی عراق در کربلا

کدخبر: ۴۵۹۳۱۲
عملیات‌های سازمان الحشد الشعبی علیه باقی مانده عناصر تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.
جزئیات ترور یک افسر اطلاعاتی عراق در کربلا

یک منبع امنیتی در کربلا خبر داد که چند فرد مسلح یک افسر عراقی را ترور کرده اند.

این منبع به شبکه خبری العهد گفت که این فرد، عباس کاظم عبد الواحد افسر اطلاعاتی عراق بوده است.

وی خبر داد که دو فرد مسلح سوار بر یک موتور سیکلت، عبدالواحد را در کربلا ترور کردند.

افسر ترور شده، در بخش اطلاعات شهرستان الحر مشغول به فعالیت بوده است.

این در حالی است که عملیاتهای سازمان الحشد الشعبی علیه باقی مانده عناصر تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

در همین ارتباط،«علی المیالی» معاون استاندار کربلای معلی اسفند سال گذشته، جزئیاتی از طرح خطرناک انجام عملیات تروریستی و نافرمانی مدنی  در این استان خبر داد و در خصوص هجمه خارجی به این استان برای تخریب زیرساختهای آن هشدار داد.

وی  تصریح کرد: یک شخص آمریکایی برای نافرمانی مدنی در استان کربلای مقدس پس از نشست‌هایی در ترکیه و امارات برنامه ریزی کرده بود. «صالح یوسف صایل» از افسران سابق [رژیم بعث] و متهم «حسین زغیر»  در حال تهیه نقشه برای انجام ترورها بودند.

وی افزود: این متهمان برای اجرای طرح نافرمانی مدنی و کودتا  با شخصیت‌هایی در امارات، تماس برقرار کردند. یکی از این دو متهم اعتراف کرده که وعده‌های مبنی بر تصدی پست وزارت دفاع پس از کودتا را دریافت کرده‌اند. با وجود اینکه وی متهم به جاسوسی است، بغداد وی را به قید وثیقه آزاد کرد. 

المیالی تاکید کرد: طرح ترورها نیز از سوی فردی که مقیم در امارات است، حمایت می‌شد. این طرح ترور شامل سرکنسول ایران، استاندار کربلا و معاون او می‌شد.

«امال الدین الهر» استاندار پیشین کربلاء نیز در این برنامه تلویزیونی از وجود طرحی برای تخریب و نابودی عراق که از اربیل و امارات هدایت می‌شود خبر داد و گفت که دولت عراق در مقابل تمامی توطئه‌های برخی کشورهای منطقه‌ای ساکت است. امارات پول زیادی برای حمایت از نفوذی‌ها در تظاهرات‌های عراق هزینه کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید